کسب و کار

بازدید رئیس دانشگاه واسط عراق از پژوهشگاه مواد و انرژی

دکتر مازن الحسنی رئیس دانشگاه عراق، رشید البدیری معاون استاندار واسط عراق، دکتر واسطی و دکتر درویشی از دانشگاه ایلام طی بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی با دکتر حمید امیدوار رئیس و معاونین و مدیران این پژوهشگاه در راستای ایجاد و گسترش همکاری های علمی بین المللی گفتگو نمودند.

به گزارش دیده بان انرژی و روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دکتر امیدوار در این بازدید با اشاره به توانمندی ها و فعالیت های پژوهشگاه مواد و انرژی و بررسی زمینه های همکاری های مشترک مابین دو مجموعه، ایجاد یک مرکز تحقیقاتی مشترک در زمینه های باتری، سلول خورشیدی، بیومواد، سرامیک، آب، محیط زیست و پوشش ها را پیشنهاد داد که مورد استقبال طرفین واقع شد و قرار شد درخصوص محل این مرکز تصمیم گیری شود.
دکتر امیدوار همچنین اعلام کرد: در راستای این همکاری مشترک، دانشگاه واسط می تواند از دانش فناوری، آزمایشگاه ها و حوزه تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه استفاده کند.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی همچنین به تولید محصول مورد نیاز در بازار عراق با استفاده از دانش  فناوری و محققین این پژوهشگاه اشاره کرد.
دکتر الحسنی رئیس دانشگاه واسط عراق نیز ضمن قدردانی از برگزاری این بازدید، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی گام های زیادی برداشته است که باعث افتخار است.

وی افزود: ما امیدواریم بتوانیم در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه علمی، همکاری های مشترک داشته باشیم.

دکتر الحسنی انرژی های جدید و نوین را از ضروریات جامعه امروز دانست و از کشف معدن لیتیم در ایران ابراز خوشحالی نمود.

رئیس دانشگاه واسط عراق ضمن دعوت از مسئولین و پژوهشگران پژوهشگاه برای بازدید از نمایشگاه های علمی بین المللی عراق، خواستار انعقاد تفاهم نامه  همکاری مشترک و گسترش این همکاری ها شد.

در این جلسه یک تفاهم نامه همکاری های مشترک منعقد و به امضا رسید.

در پایان بازدیدکنندگان طی بازدید از آزمایشگاه ها و بخش های مختلف پژوهشگاه مواد و انرژی از نزدیک با فعالیت های محققان این پژوهشگاه آشنا شدند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا