کسب و کار

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی: بحث “آب” مهمترین اولویت در بحث‌های پژوهشی کشور است

دکتر حمید امیدوار رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در نشست اعضای هیئت رئیسه این پژوهشگاه با اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشکده انرژی با اشاره به مسائل موجود در کشور در حوزه پژوهشی بر تمرکز پژوهشگران بر موضوع “بحران آب” تاکید کرد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دکتر امیدوار در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مسئله در کشور مسئله آب هست، از اعضای هیئت علمی پژوهشکده انرژی خواست تا با توجه به مسائل و مشکلات کشور همچون بحران آلودگی هوا و … در پروژه‌های خود اولویت بندی داشته باشند.

دکتر الهام عبدالله زاده رئیس پژوهشکده انرژی نیز در این نشست مواردی را مطرح کرد و اظهار داشت: به روزرسانی و تعمیر تجهیزات به همت دکتر پوررجبیان رئیس آزمایشگاه مرکزی در برخی موارد انجام شده ولی در خصوص باتری‌های یو پی اس (UPS ) و تعمیر کف آزمایشگاه‌ها و کابینت‌های آزمایشگاه محیط زیست مواردی است که باید انجام شود.
وی همچنین درخواست تسریع روند جذب اعضای هیئت علمی جدید که در فراخوان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند و نیز اختصاص افزایش حقوق ساعت اضافه کاری کارشناسان پژوهشکده را مطرح نمود.

دکتر محمود هاشمی‌نژاد عضو هیئت علمی پژوهشکده انرژی نیز درخصوص بحث پایش انرژی در پژوهشگاه صحبت کرد که قرار شد بعد از طرح در هیئت رئیسه و شورای پژوهشگاه، یک کمیته تخصصی در این رابطه تشکیل شود. موضوع پایش انرژی با توجه به بحث انرژی‌های سبز و بخشنامه‌ لزوم تامین ۵ درصد از مصرف برق از منابع تجدید پذیر در چند سال آینده مطرح شد که در پی آن رصد انرژی‌های خورشیدی در پژوهشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد و در راستای این هدف کمیته پایش انرژی تشکیل می‌شود.

وی در ادامه گفت: گروه تبدیل و ذخیره انرژی، درخواست انتشار برخط و به روز مصوبات خود را دارد تا هر ایرانی امکان اظهار نظر و مشارکت در کارکرد درست آنرا داشته باشد. همچنین پیشنهاد می شود درخصوص هواسازهای بام ساختمان اصلی پژوهشگاه، با بکارگیری کارشناس خبره برق، حداقل۵% به بهره‌وری انرژی بیافزاییم.
دکتر هاشمی نژاد همچنین ضمن درخواست افزایش ویژه دریافتی کارشناسان مؤثر از ریاست پژوهشگاه؛ از محل بودجه دراختیار، پیشنهاد داد معاونت پژوهشی وزارت عتف برای تبادل‌نظر با متخصصین خبره (انرژی) پژوهشگاه درباره نحوه تدوین راهبردهای مناسب و منجر به توسعه پروژه‌های محصول محور در کشور، به پژوهشگاه دعوت شود.

در ادامه دکتر قوی پنجه از اعضای هیئت علمی پژوهشکده انرژی نیز ضمن اشاره به بحث مفاصا حساب پروژه‌های پژوهشی، به آزمایشگاه معتمد محیط زیست اشاره نمود بطوریکه پژوهشکده انرژی و گروه محیط زیست بتوانند در موضوعات آب و فاضلاب، آنالیزهایی مورد نیاز صنایع را انجام داده و درآمدزایی برای پژوهشگاه داشته باشند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا