نفت

هند از گرانی قیمت به تولیدکنندگان نفت شکایت کرد

وزیر نفت هند اعلام کرد که دهلی نو، نگرانی های خود نسبت به نوسان قیمت جهانی نفت را به تولیدکنندگان بزرگ و سازمان های نفتی، ابراز کرده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایسنا ، هند سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و بیش از ۸۰ درصد از نیازهای نفتی خود را از طریق واردات، تامین می کند.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند در اظهارات مکتوبی به پارلمان این کشور اعلام کرد: دولت این مسئله را با کشورهای مصرف کننده نفت، با اوپک و مدیران سازمانهای دیگر مطرح کرده تا نگرانی های جدی هند نسبت به نوسان قیمت نفت را ابراز کند.

وزیر نفت هند بدون دادن توضیح، گفت: هند خواهان قیمت گذاری مسئولانه و منطقی برای کشورهای مصرف کننده است.

اوپک و متحدانش که به عنوان گروه اوپک پلاس شناخته می شوند، محدودیت عرضه خود را از اواخر سال ۲۰۲۲ با هدف تقویت بازار، آغاز کردند و در ژوئن، این محدودیت عرضه را تا پایان سال ۲۰۲۴، تمدید کردند.

عربستان سعودی و روسیه، اوایل ماه میلادی جاری متعهد شدند تولیدشان را علاوه بر توافق اوپک پلاس، به میزان بیشتری کاهش دهند.

محدود شدن عرضه، از روند صعودی قیمت ها حمایت کرده است. قیمت نفت برنت روز پنج شنبه به بالاترین حد خود از ژانویه صعود کرد.

در هند، قیمت بالای نفت به سود خرده فروشان تحت کنترل دولت که از سال گذشته، قیمت سوخت را برای حمایت از مصرف کننده و کنترل تورم، تغییر نداده اند، ضربه زده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای دولتی ایندین اویل، بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم، سه شرکت اصلی در بخش خرده فروشی سوخت در هند هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا