آب

ردیف اعتبار پروژه‌های آبرسانی البرز به ۱۷ هزار میلیارد ریال رسید

مدیرعامل آب منطقه ای البرز گفت: امسال استان البرز توانست ردیف اعتبار ۱۷ هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح ها و پروژه های آبرسانی دریافت کند و باعث شد تا این پروژه ها باشتاب پیش برود.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از خبرگزاری برنا از استان البرز؛ داود نجفیان در نشست مشترک مدیران دستگاه های خدمات رسان که با حضور استاندار البرز در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز در دو دهه عقب ماندگی در بخش آب دارد که هیچ چشم اندازی برای طرح های تامین آب شرب نبود و چند سالیست که چشم اندازی روشنی داشته باشیم و تصویب طرح جامع آب شرب سال ۹۲ شکل گرفت.

وی بیان کرد: در استان البرز به طور کلی ۲۵ درصد از آب سطحی استفاده می شود و ۷۵ درصد از آن در بخش آب زیر زمینی است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان البرز تصریح کرد: در مجموع ۲۵ درصد منابع آب مصرفی البرز از سدهای کرج و طالقان و ۷۵ درصد از چاه های آب تامین می شود که با افتتاح پروژه های جدید میزان برداشت از سدها را به ۳۷ درصد می رسانیم.

وی با اشاره به طرح جامع آبرسانی که سال ۱۳۹۹ مطالعات آن انجام گردید، گفت: از سال گذشته با چشم انداز ۳۰ ساله با حمایت دولت آغاز شده که در گام نخست شهرستان های پرتنش آبی غرب استان یعنی نظرآباد، ساوجبلاغ، چهارباغ و اشتهارد را زیر پوشش قرار می دهد.

وی بیان کرد: با اجرای طرح جامع سراسری آب در غرب استان البرز ظرفیت تامین آب این منطقه به یک هزار لیتر در ثانیه برای درازمدت افزایش می یابد.

نجفیان خاطرنشان کرد: به موازات غرب استان ،طرح های دیگری برای جذب سهمیه جدید آب از سد کرج آغاز شده که تا سال آینده این طرح ها و پروژه ها به سرانجام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه امروز پس از سال ها انتظار آب شیرین و گوارا به شهرستان اشتهارد رسیده است، گفت: امسال پروژه های بزرگ آبرسانی یکی پس از دیگری در قالب فعالیت جهادی در این استان به ثمر می نشیند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا