کسب و کار

پژوهشگاه مواد و انرژی در فهرست مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر دنیا قرار گرفت

بر اساس گزارش پایگاه شاخص های اساسی علم (ESI) مربوط به بازه زمانی 2014-2024، پژوهشگاه مواد و انرژی در 2 حوزه مهندسی و علوم مواد و با 12 مقاله برتر در لیست مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ روابط عمومی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام کرد، طبق این گزارش کشور جمهوری اسلامی ایران با 134 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی، جایگاه 14 را دارا است.

از بین 9019 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در تمامی حوزه های موضوعی، 134 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی از جمهوری اسلامی ایران در این فهرست مشاهده می‌شود. تعداد دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر ایرانی در این پایگاه نسبت به سال قبل رشد داشته و این تعداد از 115 به 134 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی افزایش یافته است.

کشورهای ایالات متحده آمریکا و چین به ترتیب با تعداد 1200 و 742 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی بیشترین سهم را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

35 کشور اسلامی دارای دانشگاه و مؤسسه پژوهشی پر استناد هستند که کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از ترکیه دارای بالاترین سهم در بین کشورهای اسلامی است. ترکیه با 149 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی یک درصد برتر در جایگاه 12 دنیا قرار دارد و ایران در جایگاه 14 دنیا قرار دارد. بعد از ایران و در بین کشورهای اسلامی، مصر با 48 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه 25 دنیا و پاکستان با 46 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه 27 دنیا قرار دارند. عربستان سعودی با 45 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه 28 دنیا قرار دارد.

لیست مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا