برق

آغاز عملیات احداث شبکه برق بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور در اردبیل

حق مسکن، یکی از حقوق اساسی هر فرد در جامعه محسوب می‌شود، اصل ۳۱ قانون اساسی بر این امر تصریح داشته و به خصوص در مورد اقشار نیازمندتر بر اجرای آن تاکید کرده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛ در همین راستا و در شهرستان اردبیل، شهرک شهید سلیمانی برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی پیش‌بینی شده که عملیات احداث ۱۲ هزار و ۹۶۰ واحد در این شهرک، مراحل نهایی خود را سپری می کند.

از آنجائی که تحویل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیازمند اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز است، تامین برق مورد نیاز آن، یکی از اولویت های اساسی تکمیل شهرک‌ شهید سلیمانی بشمار می رود که در همین راستا، همگام با پیشرفت فیزیکی این پروژه و شمارش معکوس برای اتمام آن، مراسم آغاز عملیات احداث شبکه برق شهرک شهید سلیمانی مسکن ملی اردبیل با حضور مقامات استانی برگزار شد.

استاندار اردبیل در بازدید از شهرک شهید سلیمانی و در آیین گلنگ‌زنی احداث شبکه برق این شهرک، اظهار کرد: احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قالب جهش تولید مسکن اجرایی می‌شود که خوشبختانه این پروژه‌ها در اردبیل پیشرفت مناسبی داشته و برخی از واحدها تا پایان سال تکمیل و تحویل داده خواهد شد.

سید حامد عاملی افزود: تحویل واحدها، نیازمند تکمیل زیرساخت‌های این شهرک از جمله آب،‌ برق، گاز، احداث مدارس و مکان‌های تجاری و مذهبی است که عملیات اجرایی احداث شبکه برق آن که یکی از ضروری ترین مولفه ها برای تکمیل و بهره برداری آن بشمار می رود، آغاز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در این مراسم با اشاره به اهمیت و تسریع در تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی شهرک سلیمانی اردبیل به متقاضیان گفت: علاوه بر اقشار کم درآمدی که در مسکن ملی شهرک شهید سلیمانی ثبت نام کرده اند، تعدادی از شهروندان که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند نیز متقاضی واحدهای این شهرک هستند و مجموعه برق استان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا شبکه برق آن در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.

حسین قدیمی از احداث یکدستگاه پست فوق توزیع با ظرفیت ۲۰/۶۳ کیلوولت خبر داد و افزود: با توجه به وسعت ۲۳۰ هکتاری این شهرک، علاوه بر پست فوق توزیع، تعداد ۵۹ دستگاه پست توزیع ۲۰ کیلوولت نیز جهت تامین برق پایدار شهرک احداث خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی احداث ۱۹ کیلومتر خط ۲۰ کیلوولت شبکه فشار متوسط در این شهرک گفت: ۱۱۰ کیلومتر خط ۴۰۰ ولت شبکه فشار ضعیف نیز جزو برنامه های شرکت توزیع برق برای تامین روشنایی شهرک شهید سلیمانی می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اختصاص ۵۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه افزود: بیش از ۳۰ درصد از اعتبار لازم برای این پروژه از منابع داخلی وزارت نیرو و مابقی نیز از اعتبارات مدیریت و برنامه ریزی استان و وزارت مسکن و شهرسازی تامین خواهد شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا