آببرق

لزوم ارتقای بهره‌وری برای پاسخ‌گویی به افزایش تقاضای آب و برق

نشست تخصصی ارتقای بهره وری در بخش های منابع انسانی، توسعه مدیریت، تحقیقات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر نیرو و اعضای شورای تحقیقات، فناوری و نوآوری وزارت نیرو برگزار شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ “علی‌اکبر محرابیان” در این نشست ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و کودک کش اسرائیل گفت: ما مسئول تامین دو عنصر بسیار پراهمیت آب و برق برای رشد و تعالی کشور هستیم و این مسئولیت علاوه بر افزایش رفاه و رشد اقتصاد، برای رشد صنعت، کشاورزی و سربلندی ایران عزیزمان موثر است.

وی ادامه داد: این در حالی است که این دو عنصر در نقاط مختلف جهان با محدودیت روبرو است و هنر مدیریت در تامین و توزیع صحیح و عادلانه آن نقش بسیار کلیدی و مهمی را در رشد رضایت‌مندی و اقتصاد و پارامترهای اجتماعی هر کشوری دارد.

محرابیان با اشاره به شرایط خاص کشور در حوزه آب ادامه داد: کشوری هستیم که جمعیت جوان آن برای ایجاد یک حرکت ملی، پا به عرصه جامعه گذاشته است. این موضوع که تقاضای آب و برق زیاد می‌شود، ذات آن مایه خوشحالی ماست و معنای آن این است که کشور در حال رشد و پیشرفت است و باید بتوانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم.

وزیر نیرو با تاکید بر بهره‌وری مصرف آب و برق با توجه به شرایط محدودیت منابع و ایجاد رضایت برای مردم خاطر نشان کرد: با توجه به این محدودیت‌ها، امر انرژی و آب امری واجب است، آب منبعی تقریبا ثابت است که در طبیعت دچار یک گردش و بازچرخانی طبیعی می‌شود. فاکتورهایی مثل تغییرات اقلیمی، شرایط جوی و جبری که بر هر منطقه و اقلیم وارد می‌شود و منابع را روز به روز محدودتر می‌کند؛ بنابراین مدیریت و بهره‌وری یک امر لازم و واجب است.

محرابیان با بیان اینکه عدم بهره وری، توزیع نامناسب و هدرروی گذشته، امروز برای ما گنج پنهان محسوب می شود تا با مدیریت درست و با استفاده از دانش و تجارب و یافته های بشر، بهره وری را شکوفا کنیم و بتوانیم با این منابع محدود، پاسخ‌گوی نیازها و افزایش تقاضا باشیم.

وی یادآور شد: افزایش بهره‌وری کار سختی است؛ اما در کشور ما در حوزه‌های منابع طبیعی برای افزایش بهره وری ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.

وزیر نیرو با مقایسه وضعیت تابستان در سال ۱۴۰۰ با تابستان ۱۴۰۲ ادامه داد: در طی دو سال گذشته بیش از ۲ میلیون کنتور جدید بین مشترکین توزیع شده که بیش از یک و نیم میلیون آن مربوط به کنتورخانگی و حدود ۵۰۰ هزار کنتور دیگر هم برای مشترکین صنعتی و کشاورزی و … شامل می‌شود که قطعا این تعداد نیاز و مصرف جدید دارند. علاوه بر اضافه شدن دو میلیون مشترک جدید، گرمای بی‌سابقه و استمرار گرما در تابستان ۱۴۰۲ باعث شد بیش از ۳۶ مرتبه رکورد مصرف سال گذشته ارتقا یابد.

محرابیان با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی ذخیره سد سفیدرود گیلان در دو سال اخیر افزود: عمده آب این سد، صرف کشت برنج می شود و علی رغم این کاهش، درصد محصول تولیدی افزایش پیدا کرده و این نشان می‌دهد صرفا آب بیشتر محصول بیشتر نیست.

وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اینکه عوامل تولید با بهره‌وری منابع انسانی رابطه تنگانگی دارد، افزود: چنانچه منابع انسانی در فکر، اعتقاد، عمل، تکنیک و رفتار سازمانی در هماهنگی ها و گزارش ها به بهره‌وری اعتقاد داشته باشد، این مفهوم در سازمان ایجاد می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا