برقخورشیدی

رشد ۳ برابری توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت سیزدهم

مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران با بیان اینکه روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت سیزدهم رشد سه برابری داشته است، گفت: قبل از دولت سیزدهم به طور متوسط سالانه ۳۰ مگاوات به ظرفیت تجدیدپذیرها اضافه شده بود که در دو سال گذشته ۲۲۵ مگاوات بوده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ علی شب نورد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت سیزدهم رشد سه برابری داشته است، اظهار کرد: سیاست‌گذاری‌ها و ریل‌گذاری‌های صحیح دولت سیزدهم این رشد شتابان را رقم زد.

وی ظرفیت فعلی نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور را یک هزار و ۸۴ مگاوات اعلام کرد و افزود: بحث انرژی‌های تجدید پذیر از سال ۱۳۷۲ در کشور آغاز شده و تا کنون به این ظرفیت دست یافته‌ایم.

مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌ها ساتبا ادامه داد: کل ظرفیت منصوبه انرژی‌های تجدیدپذیر در این ۳۰ سال یک هزار و ۸۴ مگاوات شده است، اما آنچه مهم است بسترسازی و ریل‌گذاری در این دو سال دولت سیزدهم است.

شب نورد گفت: کل ظرفیت منصوبه انرژی‌های تجدیدپذیر از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۴۰۰ ( زمان آغاز به کار دولت سیزدهم) ۸۵۸.۵ مگاوات بوده و از آغاز دولت سیزدهم تاکنون ۲۲۵ مگاوات به این ظرفیت اضافه شده است.

وی ادامه داد: ۷۹ درصد کل ظرفیت منصوبه انرژی‌های تجدید پذیر مربوط به قبل از دولت سیزدهم بوده و ۲۱ درصد بعد از این دولت افزوده شده است. روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت سیزدهم رشد خیلی خوبی داشته و که حاصل ریل‌گذاری‌های درست است.

مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌ها ساتبا خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته تنها از یک روش برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر بهره گرفته می‌شد، اما در دولت سیزدهم برای شتاب بخشیدن به توسعه تجدیدپذیرها روش‌های چندگانه دیگری در نظر گرفته است.

شب نورد سایر روش‌ها را استفاده از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، ماده ۱۶ قانون جهش دانش بنیان و مصوبه‌های شورای اقتصاد و روش خرید تضمینی برق برشمرد و گفت: این روش‌ها از عوامل اثر بخش در توسعه تجدید پذیرها است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا