برق

تمام واحدهای تولید برق نیروگاه رامین اهواز در مدار تولید برق کشور قرار دارند

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: با رفع اشکال واحد سوم نیروگاه در کمترین زمان ممکن، اکنون تمام واحدهای تولید برق این نیروگاه در مدار تولید برق هستند. 

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ حسن حافظی بیرگانی روز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه ای اظهارکرد: واحد شماره سه این نیروگاه که بدلیل نشتی شدید در قسمت “بویلر” آن از مدار تولید برق خارج شده بود که پس از تعمیرات اضطراری در کمترین زمان ممکن، این واحد مجدد راه اندازی و به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز افزود: پس از بررسی های اولیه و اقدامات کارشناسی تیم‌های تعمیراتی و بهره برداری، نشتی های ایجاد شده در هفت نقطه “بویلر” شناسایی شدند که به‌دلیل نیاز شدید شبکه برق کشور، متخصصان نیروگاه رامین در شرایط سخت گرمای بالای 50 درجه و رطوبت بسیار زیاد این روزهای اهواز، توانستند در کمترین زمان ممکن، لوله های معیوب را تعویض کنند تا زمینه اتصال واحد مذکور به شبکه برق سراسری فراهم شود.

بر اساس این گزارش، نیروگاه «رامین» اهواز بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است. نیروگاه حرارتی رامین اهواز در ۲۰ کیلومتری شهر اهواز واقع شده است، پروژه ساخت این نیروگاه در سال ۱۳۵۳ توسط شرکت “تکنوپروم اکسپورت” آغاز و در سال ۱۳۵۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. بر پایه آمار این نیروگاه، برقِ حدود ۴۲ درصد استان خوزستان و ۶ درصد ایران را تولید می‌کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا