برق

توسعه زيرساخت هاي روستايي در كانون توجه وزارت نيرو

مجري طرح برق روستايي شركت توانير با بيان اينكه بيش از 30 هزار روستا با عمر شبكه بالا و نيازمند اصلاح در كشور داريم، گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده طي پنج سال مشكلات اساسي روستاها در قالب اين طرح مرتفع مي شود.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از پايگاه خبري توانير؛ فرهاد شبيهي اظهار داشت: در راستاي توسعه متوازن، عدالت محوري و بهبود كيفيت زندگي هموطنان روستايي همچنين ارتقاء زيرساخت هاي اقتصادي و توسعه اشتغال پايدار و افزايش مهاجرت معكوس به روستاها طرح بهسازي و توسعه روستايي در كانون توجه شركت توانير و وزارت نيرو قراردارد.

مجري طرح برق روستايي شركت توانير ، اصلي ترين محورهاي مورد توجه از سوي دولت و قانون گذاران را ارائه خدمات به روستاها و مناطق محروم و همچنين افزايش سطح كيفي خدمات ارائه شده به اين مناطق برشمرد و گفت: در اين راستا با توجه جدي وزارت نيرو و شركت توانير، بيش از 99.7 درصد از جمعيت 21.5 ميليون نفري روستايي كشور با احداث بيش از 250 هزار كيلومتر شبكه و تاسيسات مربوطه، از نعمت برق برخوردار شده كه اين ميزان بهره مندي، از ميانگين جهاني كه در حال حاضر 85 درصد است بالاتر بوده و در رده پيشروترين كشورهاي جهان هستيم.
شبيهي جايگاه كشور از منظر توسعه شبكه برق روستايي و ميزان دسترسي به برق در روستاها را در مقايسه با شاخص هاي جهاني قابل قبول دانست و اظهارداشت: اگرچه از نظر شاخص ها در موقعيت مناسبي قرار داريم ليكن همچنان در عرصه هاي مختلف اين بخش نيازمند تلاش بيشتر و اجراي پروژه هاي متناسب جهت استمرار تامين برق پايدار و قابل اتكا در روستاها هستيم.
مجري طرح برق روستايي شركت توانير با بيان اينكه بيش از 30 هزار روستا با عمر شبكه بالا و نيازمند اصلاح در كشور داريم، گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده طي پنج سال مشكلات اساسي روستاها در قالب اين طرح مرتفع مي شود.
شبيهي از جمله شاخص هاي مورد توجه در اين طرح به جابجايي پايه ها از معابر و اصلاح شاخص هاي كيفيت برق از جمله رفع افت ولتاژ همچنين رفع فرسودگي شبكه و تاسيسات، توسعه شبكه و  اصلاح روشنايي معابر اشاره كرد و گفت: مشكلات برق 7000 روستا در سراسر كشور در قالب اين طرح در سال گذشته مرتفع شده است. شبيهي ابراز اميدواري كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده در سال جاري نيز مشكلات شبكه برق ديگر 7000 روستا مرتفع شود.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1219

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا