برق

تولید برق نیروگاه‌های استان یزد ۸ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق گفت: میزان تولید برق هفت ماهه نیروگاه‌های استان یزد با افزایش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز هشت میلیارد و ۶۹۷ میلیون کیلووات ساعت عبور کرده است.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی؛ محسن شیر غلامی با اعلام این خبر، افزود: نیروگاه‌های خصوصی و دولتی استان یزد در طی این بازه زمانی با آمادگی کامل توانسته‌اند بیش از ۶۴۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی بیشتری را تولید کنند.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم جهت انجام به موقع تعمیرات اساسی مولدهای نیروگاه‌های دولتی و خصوصی براساس ساعت کارکرد آن‌ها در پاییز و زمستان سال جاری انجام شده است تا با انجام به موقع تعمیرات، نیروگاه‌ها با حداکثر توان و آمادگی در پیک تابستان سال آینده در تولید انرژی شبکه سراسری برق کشور مشارکت داشته باشند.
گفتنی است یَزد مرکز استان یزد و شهرستان یزد است که یکی از کلانشهرهای ایران شناخته می‌شود و در دشت یزد-اردکان قرار گرفته‌است. یزد که به نخستین شهر خشت خام جهان شهره است به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست‌ودومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.  شهر یزد یکی از قطب‌های پزشکی و فرهنگی ایران به‌شمار می‌آید که نخستین صندوق امانات جهان ۱۷۰۰ سال پیش در حوضه تمدن این شهر بنا نهاده شده‌است.  اوج آبادانی یزد، از سدهٔ «هشتم هجری» به بعد بوده و اتابکان یزد از مهم‌ترین عوامل پیشرفت این شهر در سده‌های گذشته به‌شمار می‌روند.  بافت تاریخی شهر یزد در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۵۰۰۰، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.  یزد به عنوان شهر بادگیرها، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شهر شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب معروف است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا