کسب و کار

دست یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی

پژوهشگران شرکت دانش‌بنیان نوآوران دنیای مواد و فناوری باراد مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز دست یافتند.
به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ محمود شهریاری مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: ما با رسیدن به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز توانستیم قطعات مورد نیاز صنایع مختلف را طراحی و تولید کنیم که قیمت آن کاملاً مقرون به صرفه است و با یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شوند.
وی به مزیت این محصول تولید شده اشاره کرد و گفت: این محصولات در برابر آتش و گرمای زیاد نمی‌سوزند و تجزیه نمی‌شوند.
شهریاری افزود: دستگاه های خطوط شیشه، کاشی و سرامیک که به صورت اتومات هستند تکنولوژی بسیار بالایی دارند و با سرعت و دمای بالایی کار می‌کنند که این محصول با این ویژگی می تواند بسیار کاربردی باشد.
این پژوهشگر با بیان اینکه این دانش فنی برای صنایع مختلفی کاربرد دارد، گفت: علاوه بر صنایع شیشه و کاشی در حال گسترش این دانش فنی برای صنایعی با دمای بالا، به عنوان قطعات و ملزومات مربوط به کوره‌های عملیات حرارتی، چیدمان کوره‌ها، هیترها، بوته‌ها و به طور کلی تمام قطعاتی که کاربرد دما بالا دارند، هستیم.
گفتنی است، قطعات مختلف مورد استفاده در صنعت شیشه و کاشی با این دانش فنی بومی‌سازی شده است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی تماس بگیرند.
گزارش این محصول از اخبار شبکه یک صدا و سیما (ساعت ۱۴ مورخ ۱۷ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۳) پخش و از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:
https://telewebion.com/episode/0xcca3048

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا