کسب و کارنفت

رسانه عربی: ایران و چین در صدد همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه انرژی هستند

یک تارنمای سرمایه گذاری عربی چهارشنبه شب در بازتاب سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به چین نوشت که تهران و پکن درصدد گسترش همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک در زمینه انرژی هستند.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا ؛ سایت “سرمایه گذاری عربی”، به نقل از احمد اسد زاده معاون وزیر نفت ایران نوشت که تهران در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری۴۰ میلیارد دلاری از چین است.

این سایت به نقل از این مقام وزارت نفت ایران نوشت: رئیس جمهوری با شی جین پینگ همتای چینی خود درباره وام در بخش انرژی گفت و گو خواهد کرد.

این تارنمای اقتصادی به نقل از اسد زاده نوشت: ایران، چین و روسیه به کمک یکدیگر با هدف تسهیل پرداخت ها همکاری خواهند کرد.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری نیز درباره مذاکرات رؤسای جمهور ایران و چین نوشت: فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده اقتصادی و اعتماد متقابل سیاسی بین تهران و پکن آغاز شد.

در همین راستا، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در توییتر با بیان اینکه فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده اقتصادی و اعتماد متقابل سیاسی بین ایران و چین آغاز شد، نوشت: مذاکرات رؤسای جمهوری منجر به توافقات مهمی در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، مالی، ترانزیت و فناوری شد.

وی یادآور شد: درباره تحولات راهبردی بین المللی و مسائل منطقه ای نیز بحث و ابتکارهای سازنده ای مطرح شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که دوشنبه شب ۲۴ بهمن ماه در پی دعوت رسمی همتای چینی‌اش وارد پکن شده بود، شب گذشته در دیدار با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین با تاکید بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری و فرهنگی، اجرای سند جامع مشارکت راهبردی میان ایران و چین را اقدامی مهم در جهت تثبیت صلح و ثبات در منطقه دانست.

تاکید بر گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه کشاورزی، ‌خودرو سازی، معدن، گردشگری و همچنین فعال‌تر شدن کمیسیون‌های مشترک اقتصادی، از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهوری در دیدار با همتای چینی بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا