آب

رویداد استارتاپی حوزه آب برگزار شد

رویداد استارتاپی آب در راستای پاسخگویی به نیازهای بخش آب در قالب پنج محور برگزار و با تجلیل از ایده‌های منتخب به کار خود پایان داد.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای اردبیل؛ معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در رویداد استارتاپی حوزه آب گفت: پاسخ به نیازهای فناورانه با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد صاحب ایده یکی از مهمترین برنامه‌های شرکت آب مطقه‌ای اردبیل در راستای ارتقا سطح عملکرد است.

وی با توضیح پنج نیاز اساسی بخش آب افزود: کمیت و کیفیت منابع آب، فرسودگی تاسیسات در حال بهره‌برداری، مطالبات انباشته و درآمدزایی، خروج تجربه و دانش، فرایندها و ساختار سازمانی از پنج موضوع محوری این شرکت جهت ورود فناورانه است.

بابک خیاط رستمی در پاسخ به نیازهای بخش آب گفت: هوشمندسازی، استقرار سامانه و تجهیزات آنلاین، توسعه بانک اطلاعاتی، مدیریت دانش بر مبنای داده‌کاوی، مدیریت یکپارچه منابع و در نهایت پیاده سازی مدلی براساس هوش مصنوعی از راهکارهای فناورانه در این بخش است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تهیه مدل آبخوان و سامانه مانتورینگ آبخوان های استان، طراحی و ساخت دستگاه اتوماسیون، مانتورینگ و کنترل از راه دور شبکه های آبیاری و زهکشی (تحویل حجمی آب جهت افزایش راندمان شبکه ها)، مدیریت هدررفت شبکه های انتقال و توزیع آب، فناوری های هوشمند در تشخیص هدررفت شبکه های انتقال و توزیع آب، افزایش راندمان شبکه انتقال آب، طراحی اپلکیشن نوبت بندی آبیاری در شبکه آبیاری و زهکشی و ارائه راهکارهای نوین علاج بخشی دشت ممنوعه اردبیل از محورهای این رویداد بود.

گفتنی است در پایان این رویداد یک روزه که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و پارک علم و فناوری برگزار گردید از 5 ایده منتخب تقدیر شد.

منتخبین از خدمات شتابدهی و تسهیل‌گری شرکت آب منطقه ای اردبیل، پارک علم و فناوری استان و ستاد توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره مند خواهند شد.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1172

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا