آب

سطح آب سد امیرکبیر تهران ۵۰ متر پایین آمد

رئیس گروه نیروگاه‌های برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش ۵۰متری سطح آب دریاچه سد امیرکبیر تهران نسبت به تراز بیشترین بهره‌برداری خبر داد.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو (پاون) ؛ فتوکیان رئیس گروه نیروگاه‌ های برق آبی شرکت آب منطقه‌ ای تهران گفت: حجم مخازن سدهای تأمین‌ کننده آب تهران 320 میلیون متر مکعب است این رقم در سال گذشته 403 میلیون متر مکعب بوده است که کاهشی در حدود 83 میلیون متر مکعب داشته است.

وی افزود: میزان بارندگی در آبان ماه سال جاری در حوزه آبریز شرکت آب منطقه‌ ای تهران 5.7 میلی‌ متر گزارش شده است این رقم در متوسط بلند مدت 25 میلی‌ متر بوده است که کاهشی در حدود 77 درصد را نشان می‌ دهد.

فتوکیان تصریح کرد: میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری از ابتدای مهر ماه تا کنون متأسفانه 5.7 میلی‌ متر بوده این رقم در متوسط بلند مدت 34.4 میلی‌ متر بوده است که کاهشی در حدود 83 درصد را نشان می‌ دهد.

وی افزود: سطح آب دریاچه سد امیر کبیر حدود 50 متر پایین‌تر از تراز بیشترین بهره‌ برداری می‌ باشد و با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال جاری و خشکسالی در 2 سال گذشته از همه مردم درخواست داریم در مصرف آب صرفه‌ جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1175

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا