نفت

طلای سیاه از درخشش افتاد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه، تحت تاثیر آمار اقتصادی قوی در منطقه یورو و انگلیس، افزایش یافت اما افزایش نرخ بهره و دورنمای مبهم تقاضا برای سوخت، باعث شد کاهش هفتگی رقم بزند.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از ایسنا؛ بهای معاملات نفت برنت با ۵۶ سنت افزایش، در ۸۱ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، با ۵۰ سنت افزایش، در ۷۷ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه بسته شد.

نفت برنت ۵.۴ درصد و شاخص نفت آمریکا ۵.۶ درصد کاهش هفتگی به ثبت رساند. هر دو شاخص، روز پنجشنبه بیش از دو درصد سقوط کرده و به پایینترین حد خود از زمان اعلام غیرمنتظره کاهش جدید تولید اوپک پلاس که در پی نگرانی نسبت به رکود اقتصادی و افزایش ذخایر بنزین آمریکا صورت گرفت، نزول کردند.

گزارش های اقتصادی منطقه یورو و انگلیس، از قیمت‌های نفت در معاملات روز جمعه پشتیبانی کرد. نظرسنجی ها نشان داد احیای اقتصادی منطقه یورو به شکل غیر منتظره ای در ماه میلادی جاری سرعت گرفته و صنعت خدمات شاهد افزایش تقاضا بوده که رکود عمیق بخش تولید را جبران کرده است. تحلیلگران موسسه مالی ING در یادداشتی نوشتند: به نظر می رسد که اقتصاد از زمستان ضعیف، بهبود پیدا کرده اما ضعف بخش تولید، همچنان مایه نگرانی مانده و روند صعودی قیمت‌ها را محدود کرده است.

طبق یک نظرسنجی صنعتی، کسب و کارهای انگلیس هم بهبود فعالیت و کندترین رشد تورم هزینه تولید در بیش از دو سال گذشته را گزارش کردند.

آمار رسمی نشان می‌دهد که در هند، پالایش نفت توسط پالایشگاه‌ها در مارس نزدیک به بالاترین حد خود باقی مانده و پاسخگوی تقاضای فصلی قوی در سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان است.

چشم انداز محدود شدن عرضه، از قیمت‌ها حمایت کرده و تحلیلگران انتظار دارند ذخایر نفت از ماه میلادی آینده، در نتیجه دور جدید کاهش تولید اعضای اوپک پلاس و رشد تقاضای چین، کاهش پیدا می کند.

تحلیلگران کومرس بانک در یادداشتی نوشتند: محدود شدن قابل پیش بینی عرضه، قیمت‌ها را در میان مدت بالا می برد.

غول خدمات میدان نفتی SLB از برآوردی که وال استریت درباره سود سه ماهه نخست این شرکت داشت، بالاتر ظاهر شد، چرا که قیمت بالاتر نفت و عرضه محدود، تقاضا برای خدمات این شرکت را افزایش داد. با این حال، ابهامات اقتصادی و چشم انداز افزایش نرخ بهره، همچنان بر بازارهای نفت سایه افکنده است. اندروید لیپو، رئیس شرکت “لیپو اویل آسوشیتس” در این باره اظهار کرد: ابهامات نسبت به تقاضا به خصوص برای فصل رانندگی تابستانی پیش رو، همچنان ذهن معامله گران را درگیر کرده است. بازار به دلیل نگرانیهایی که نسبت به تقاضا وجود دارد، همچنان تحت فشار است.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش عرضه آمریکا، آمار شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نشان داد: شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای نخستین بار در چهار هفته اخیر، به شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی اضافه کردند. شمار دکل های حفاری نفت که معیاری برای ارزیابی تولید آینده است، در هفته منتهی به ۲۱ آوریل، با سه حلقه افزایش، به ۵۹۱ حلقه رسید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا