دسته‌بندی نشدهکسب و کار

كارگاه مشترك ايران– آفريقاي جنوبي در زمينه انرژي برگزار شد

به همت دفتر رياست، روابط عمومي و امور بين‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی، كارگاه مشترك ايران – آفريقاي جنوبي در زمينه انرژي و با حضور دكتر محمد محمدزاده عطار رئيس مركز همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، اسماعيل رزاقي معاون سفير ايران در آفريقاي جنوبي، دكتر Cosmas Chiteme مدير انرژي و هيدروژن و دكتر Anita mnisi معاون مدير همكاري‌هاي دوجانبه خارج از كشور با آمريكا و آسيا در دپارتمان علوم و فناوري، به‌صورت مجازی برگزار شد.

   به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط‌ عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ در شروع این كارگاه مشترك، دكتر  ابوذر مسعودي مدیر دفتر رياست، روابط عمومي و امور بين‌الملل پژوهشگاه، به معرفی پژوهشگاه و زمینه‌های فعالیت آن به‌ویژه انرژی پرداخت.

دكتر محمد پازوكي و دكتر فریدون حصاري؛ اعضای هیات‌علمی پژوهشگاه با توجه به تنوع منابع طبيعي در مناطق مختلف هر دو كشور كه مي‌تواند به‌عنوان منابع اصلي انرژي‌هاي تجديدپذير به كار گرفته شود و در سياست‌هاي دولت‌ها به سمت انرژي‌هاي پايدار انتقال پيدا كند، فعاليت‌ها و دستاوردهاي ايران در زمينه انرژي و پتانسيل‌هاي استفاده از انرژي خورشيدي، باد و ميزان توليد و مصرف انرژي در ايران را تشریح نمودند.

سپس دكتر Chiteme گزارشی از فعاليت‌ها و سياست‌هاي هيدروژني آفريقاي جنوبي ارائه نمود.

در پايان دكتر محمدزاده عطار ضمن تقدير از برگزاري اين كارگاه، براي ادامه روند همكاري طرفين آرزوي موفقيت نمود و بر توسعه منابع انرژي پايدار و تجديدپذير تاكيد كرد.

دیگر شرکت کنندگان این کارگاه نیز، ضمن بیان حوزه‌هاي همكاري مشترك و نقطه نظرات خود، بر تحقيق و سرمايه‌گذاري مشترك بر انرژي هيدروژني و پتانسيل‌هاي استفاده از انرژي خورشيدي و بادي تاكيد كرده و با عرضه انرژي پاك در سطح جهاني، ابراز موافقت نمودند.

20.2.1402 1

20.2.1402 2

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا