برقگازنفت

نیروگاه‌های تهران در ۸ سال گذشته مازوت مصرف نکرده‌اند

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: هیچ یک از نیروگاه‌های تهران طی هشت سال گذشته از مازوت استفاده نکرده است، نیروگاه‌ های مستقر در پایتخت سال‌هاست از سوخت گاز استفاده می‌ کنند و نقشی در آلودگی هوای تهران ندارند.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از ایرنا؛ «ناصر اسکندری» افزود: به استناد اطلاعات استخراج شده از نرم‌ افزار سوخت کشور، میزان مازوت مصرفی نیروگاه‌ های اطراف تهران از سال ۱۳۹۳ تاکنون صفر درصد بوده که نشان می‌دهد افزایش شاخص دی‌ اکسید گوگرد طی ماه‌ های اخیر به دلیل مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌ های اطراف تهران نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: مسئله آلودگی هوای کلان‌ شهرها از جمله تهران ناشی از پارامتر ذرات (PM۲.۵) بوده که به استناد اطلاعات درج شده در ترازنامه انرژی، حدود ۸۱ درصد از آلایندگی ناشی از ذرات مرتبط با بخش حمل‌ و نقل است.

اسکندری افزود: بر اساس اطلاعات ترازنامه انرژی کشور، سهم آلاینده ذرات ناشی از احتراق مازوت با احتساب صنایع تولید کننده سیمان و نیروگاه‌ ها در حدود ۱.۹ درصد است؛ از این‌ رو منبع افزایش آلودگی هوا در تهران و یا سایر کلان‌ شهر را باید در منابعی به غیر احتراق ناشی از مصرف مازوت جستجو کرد.

اسکندری با اشاره به مطالعات انجام شده که به تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز رسیده است، ادامه داد: از سال ۹۴ تاکنون سهم آلاینده ترکیبات اکسید گوگردی در تعداد روزهای ناسالم کلان‌ شهر تهران صفر درصد بوده که ثابت می‌کند از سال ۱۳۹۳، مصرف مازوت در نیروگاه‌ های بخاری تهران صفر درصد بوده است.

معاون راهبری برق حرارتی خاطر نشان کرد: مازوت به‌عنوان سوخت جایگزین تنها در نیروگاه‌های بخاری قابلیت مصرف دارد که تنها ۱۸ درصد از ظرفیت شبکه برق کشور را تشکیل می‌ دهند و ممنوعیت مصرف مازوت در این نیروگاه‌ها به معنای مصرف سوخت گاز در نیروگاه‌ های واقع در شهر تهران بوده است.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1750

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا