گاز

گام‌های استوار شرکت ملی گاز ایران برای ورود به عرصه تحول دیجیتال نسل چهارم

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این‌که هم‌افزایی در بین مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات صنعت گاز برای ارائه خدمات این شرکت در قالب پنجره هوشمند، یکی از گام‌های مهم نشست تخصصی دو روزه «فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران» است، از رویکرد این شرکت برای ورود به عرصه تحول دیجیتال نسل چهارم و همچنین بهره‌مندی شرکت از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تسهیل‌گری در ارائه خدمت به مردم خبر داد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ماهنامه داخلی شرکت ملی گاز ایران (ندای گاز)؛ سیدمحمدرضا سراجی در نشست تخصصی «فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران» با بیان این مطلب، در خصوص اهداف این نشست، گفت: هدف از این نشست، هم‌افزایی و تبادل نظر پیرامون مباحث علمی و فنی در حوزه نیاز صنعت گاز در موضوع فناوری اطلاعات و ارائه دیدگاه‌های آن است.

وی با بیان این‌که در بحث فناوری اطلاعات، به‌روز بودن مباحث ارائه شده، حائز اهمیت است، گفت: نظر به این‌که همکاران ما در صنعت گاز علاوه بر ارائه خدمات به سازمان و مجموعه‌های فنی خود، ارائه خدمت به مردم را نیز در دستور کار دارند، تلاش شده تا مطالب مدنظر در حوزه نیاز صنعت گاز و چالش‌های مورد نظر همکاران ارائه تا از این طریق، گامی مهم در راستای شعار این نشست؛ «فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ پیشران صنعت گاز و در خدمت مردم»، برداشته شود.

سراجی افزود: از آن‌جا که برنامه دولت، ارائه خدمات شرکت‌های دولتی به مردم در قالب پنجره هوشمند دولت است، بحث خدمات الکترونیک و ارائه خدمات شرکت ملی گاز ایران در قالب پنجره هوشمند در این نشست به شکل جدی مدنظر قرار گرفت؛ به این ترتیب تلاش داریم تا هم‌افزایی بین شرکت‌های استانی برای ارائه خدمت هوشمند صنعت گاز به مردم، یکی از خروجی‌های این نشست تخصصی باشد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران در رابطه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت گاز، تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این نشست، آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت گاز است. همچنین در زمینه هوشمندسازی خدمات نیز، ایده‌های کارگشایی از طرف این شرکت‌ها مطرح شده که امیدواریم به‌زودی اجرایی شود.

وی در رابطه با اقدام شرکت ملی گاز ایران در عرصه تحول دیجیتال نسل چهارم برای خدمت‌رسانی به مردم، گفت: یکی از این اقدامات که عبور از وضعیت سنتی و حضور در وضعیت فرآیندی است، نشان می‌دهد که باید در عرصه نرم‌افزاری و تحلیل داده، از وضعیت جزیره‌ای خارج شویم تا در روند تبدیل به شبکه‌ای از اطلاعات، قدرت و سرعت تصمیم‌گیری مدیران افزایش یابد.

سراجی توجه به مقوله امنیت و پدافند غیرعامل را در عرصه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: در این نشست، مباحث مطلوب و به‌روز با توجه به مسائل پیش‌بینی شده در این عرصه و به طور مشخص صنعت گاز مطرح شد و مدیران ارشد کشوری در رابطه با پدافند غیرعامل و انرژی نکات مهمی را جهت ارتقاء دانش همکاران ارائه کردند.

خاطرنشان می‌شود؛ نخستین نشست تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران که با شعار «فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ پیشران صنعت گاز و در خدمت مردم» به همت معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات این شرکت و طی 2 روز در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست تخصصی، مدیران و کارشناسان ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران و مجموعه‌های تابعه، اساتید دانشگاه در حوزه امنیت و فناوری اطلاعات و مقامات ارشد سازمان پدافند غیرعامل در حوزه انرژی، به ارائه نکات آموزشی و تخصصی پرداختند.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1457

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا