کسب و کار

چهار پژوهشگر پژوهشگاه مواد و انرژی در لیست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر دنیا قرار گرفتند

اعضای هیات‌علمی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دکتر تورج عبادزاده، دکتر محمدرضا واعظی جزه و دکتر محسن استاد شعبانی در حوزه فناوری‌های راهبردی (هوش مصنوعی، نانو و…) و همچنین دکتر مرتضی مرادی البرزی در حوزه شیمی، در لیست پژوهشگران ايراني پر استناد دو درصد برتر دنيا، قرار گرفتند.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام کرد، بر اساس تازه‌ترین بروزرسانی این پایگاه بر اساس گزارش دانشگاه استفورد در مهرماه 1402، عملکرد استنادی نویسندگان به ازای برون‌دادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی  1960تا 2022 در  22 حوزه موضوعی اصلی و 174 حوزه فرعی بررسی شده و بر این اساس نویسندگانی که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، معرفی شدند.

در فهرست منتشر شده در سال 2023، تعداد 866 پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران در میان تعداد کل  204643 پژوهشگر بین‌المللی حضور دارند.

بر این اساس، ایران در میان کشورهای اسلامی رتبه دوم از نظر تعداد پژوهشگران بعد از ترکیه را داراست و عربستان سعودی نیز در رتبه سوم قرار دارد.

در بروزرسانی قبلی این پایگاه، يك هزار و 941 پژوهشگر با وابستگي سازماني جمهوري اسلامي ايران در زمره پژوهشگران پر استناد دو درصد دنيا قرار گرفتند که تعداد شش پژوهشگر از پژوهشگاه مواد و انرژی نیز در این لیست معرفی شدند.

در چند سال اخير، تعدادي از پژوهشگران دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌هاي پايگاه اسكوپوس اقدام به ايجاد پايگاه داده و محاسبه شاخصي به نام شاخص استنادي مركب مي‌كنند. اين فهرست در كشور ما با نام «فهرست دانشگاه استنفورد» شناخته شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا