برق

سهم برق هسته‌ای از انرژی کشور به ۱۵ درصد می‌رسد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره حضور اعضای این کمیسیون در سازمان انرژی اتمی گفت: این سازمان سهم ۱۵ درصدی برق هسته‌ای از انرژی کشور تا ۱۴۲۰ را هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از حوزه پارلمانی ایرنا؛ مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توضیح جلسه روز یکشنبه این کمیسیون و حضور اعضای آن در سازمان انرژی اتمی گفت: امروز نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن حضور در سازمان انرژی اتمی از نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور بازدید کرده و نشستی را با رئیس این سازمان برگزار کردند، البته رویکرد اصلی در این نمایشگاه مبتنی بر رفع نیازمندی‌های مردم و بخش‌های مختلف کشور از جمله حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، صنایع عمومی، سلامت، دارو و انرژی بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: صنعت هسته‌ای همان طور که رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند علاوه بر مزایای بسیار برای کشور به نوعی حافظ آبروی ملی ما در دنیا محسوب می‌شود؛ بنابراین ضروری است بیش از گذشته به آن پرداخته شود البته جهت‌گیری سازمان در حوزه انرژی بر اساس سند راهبردی دستیابی به سهم حداقل ۱۵ درصد تولید انرژی کشور از برق هسته‌ای تا سال ۱۴۲۰ است.

نخعی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار با هدف ساخت نیروگاه از سوی سازمان انرژی اتمی صورت گرفته افزود: همچنین استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع رقابت‌پذیر در راستای تأمین مالی و جذب مالی را دنبال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خواهان همکاری دستگاه ‌های مرتبط با سازمان انرژی اتمی برای دستیابی به اهداف مورد نظر شد.

بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور از خدمات و دستاوردهای دانشمندان و تلاشگران این صنعت تقدیر و تشکر کردند.

نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس یازدهم از غرفه‌های توسعه کاربرد پرتوها در زندگی، توسعه کاربردهای فناوری پلاسما، مرکز یون درمانی ایران، تجهیزات ابزار دقیق هسته‌ای و چشمه‌های صنعتی، تولید و توسعه رادیوداروها و کیت‌های رادیودارویی، مرکز تولید و توسعه رادیوداروهای ایران، زیست فناوری ایزوتوپی، کیت‌های ایزوتوپی تشخیصی، بومی‌سازی ساخت نیروگاه‌های اتمی، بومی‌سازی برداشت داده‌های ژئوفیزیک هوابرد و اقتصاد معدن بازدید کردند و در جریان اقدامات انجام شده در صنعت هسته‌ای قرار گرفتند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا