گاز

از سیر تا پیاز گازرسانی به طالقان/ تزریق گاز در لوله های طالقان تا 15 روز آینده

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: با توجه به اینکه پیمان شرکت گاز استان البرز تا پایان شهریور 1402 است، اما با اهتمام و تلاشی که در این شرکت وجود دارد تا 15 روز آینده مرحله تست و تزریق گاز در لوله های فولادی را انجام می دهیم.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ سیدرضا غفاریان مدیر عامل این شرکت در جلسه بررسی و هماهنگی به منظور تسریع درامر گازرسانی و رفع موانع و مشکلات که در فرمانداری شهرستان طالقان با حضور مدیران این شرکت و فرماندار طالقان برگزار شد، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر به بیش از 32 هزار روستا در کشور گازرسانی شده است.

وی بیان کرد: روزانه بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز در کشور تولید و توزیع می شود،  مضاف بر این توانستیم در سال های بعد از انقلاب اسلامی به بیش از هزار شهر گازرسانی کنیم و حدود 30 میلیون مشترک جذب کنیم که حدود 26 میلیون از این مشترکان از نوع خانگی هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز به نحوه و تاریخچه شکل گیری استان البرز اشاره کرد و گفت: این استان در سال 89 در نقشه سیاسی ایران شکل می گیرد اما از نظر خدمات گازرسانی تا سال 95 زیرمجموعه شرکت گاز استان تهران بوده است.

غفاریان ادامه داد: در سال 95 سی و یکمین شرکت گاز استانی در قالب شرکت گاز استان البرز تشکیل می شود و تا سال 1400 در حد توان خدمات ارائه می دهد تا اینکه دولت سیزدهم مستقر شده و تمام تلاش دولت بر گازرسانی به همه نقاط استان البرز متمرکز می شود.

وی خاطر نشان کرد: چند ماه بعد از استقرار دولت سیزدهم به عنوان خدمتگزار مردم در شرکت گاز استان البرز مامور و معرفی شدم و در آن زمان آسارا تنها شهری بود که از نعمت گاز محروم بود و 130 روستای هم در این استان در نوبت گازرسانی بودند که این روستا ها هم بسیار صعب العبور و دشوار بودند.

این مسئول ارشد افزود: تا هفته دولت 1400 حدود 20 روستا از 80 روستای طالقان گازار شد و  با تلاش های یک ساله توانستیم به حدود 40 روستا گازرسانی انجام دهیم و تعداد روستاهای گازدار را  به 60 روستا برسانیم و برای تسریع در گازرسانی به بقیه روستاها 16 پیمانکار به کار گرفتیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: در یک اقدام هوشمندانه برای اینکه افزایش تورم بر پروژه های گازرسانی در البرز تاثیر منفی نگذارد همه اقلام و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کردیم و این موجب سرعت در انجام پروژه ها شد.

غفاریان پروژه گازرسانی به روستاهای طالقان را از پروژه های دشوار گازرسانی عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایطی که بر این شهرستان و روستاهای آن حاکم است تلاش کردیم تا پروژه گازرسانی به دورترین نقاط طالقان به سرانجام برسد حتی معابری که قابلیت گازرسانی را نداشتند، تلاش کردیم تا شبکه گذاری شود.

وی مطرح کرد: در فرایند خدمت رسانی به مردم روستاهای طالقان برای اینکه بتوانیم گازرسانی به روستاها را سرعت ببخشیم راه های دسترسی را عریض کردیم و در برخی از نقاط راه و معبر جدید ایجاد کردیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: با توجه به اینکه پیمان شرکت گاز استان البرز تا پایان شهریور 1402 است، اما با اهتمام و تلاشی که در این شرکت وجود دارد تا 15 روز آینده مرحله تست و تزریق گاز در لوله های فولادی را انجام می دهیم و در مراحل بعد ایستگاه ها راه اندازی می شود و با توجه به اتمام شبکه گذاری در روستاهای باقی مانده و نصب علمک و با اتمام آن جشن سبز شدن استان برگزار می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا