بهینه ساز مصرفگاز

استاندار: افزایش ظرفیت گاز استان اردبیل در دستور کار است

استاندار اردبیل با اشاره به فصل سرما و افزایش میزان مصرف گاز، فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح و جلوگیری از هدررفت گاز را مورد تأکید قرار داد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم از سوی تولیدکنندگان بخش‌های مختلف برای صرفه‌جویی در مصرف این انرژی شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل؛ سیدحامد عاملی در نشست بررسی وضعیت مصرف گاز و مدیریت آن در استان اظهار کرد: با توجه به این‌که بیش‌ترین مصرف گاز که حدود ۷۰درصد است، در حوزه خانگی بوده، مصرف صحیح گاز در منازل و صرفه‌جویی آن، می‌تواند در جلوگیری از قطعی و احتمال تعطیلی برخی حوزه‌های تولیدی تأثیرگذار باشد.

وی افزود: اتخاذ تدابیر و پیش‌بینی مصرف سوخت جایگزین در برخی واحدها از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها، نانوایی‌ها و برخی واحدهای صنعتی ضروری بوده و دستگاه‌های مرتبط باید در این خصوص هماهنگی مورد نیاز را به‌عمل آورند.

استاندار اردبیل ادامه داد: اطلاع‌رسانی به مردم از طریق رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در خصوص تأمین گاز و مصرف بهینه در منازل و فرهنگ‌سازی در این زمینه دارای اهمیت بوده و همچنین مدارس و ادارات نیز باید در مصرف گاز صرفه‌جویی‌های لازم را داشته باشند که در این راستا ضمن انجام نظارت، با مصرف‌های غیرضروری و نامتعارف در ادارات برخورد می‌شود.

افزایش ظرفیت گاز استان اردبیل به ۲۵میلیون مترمکعب در دستور کار است

عاملی تصریح کرد: در راستای تأمین زیرساخت‌های انرژی گاز در استان اردبیل، دستور افزایش ظرفیت گاز استان به ۲۵میلیون مترمکعب اخذ شده و تخصیص‌های لازم در این راستا انجام گرفته است.

وی با اشاره به آغاز اجرای خط انتقال اردبیل – گرمی، بیان کرد: برای کنترل افت فشار گاز استان اردبیل نیز مطالعات لازم برای اجرای خط انتقال دوم گاز به استان از مسیر دیگر در حال انجام بوده که برای اجرای پروژه‌های ذکرشده و کنترل افت فشار گاز، بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان پیش‌بینی شده و اختصاص می‌یابد.

گفتنی است؛ در این نشست، میرسعید سیدمتین، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز گفت: لازم است برخی واحدهای پرمصرف نسبت به انتخاب سوخت دوم و هماهنگی با شرکت نفت اقدام کرده و تدابیر لازم را در زمان پیک مصرف به‌عمل آورند تا شاهد افت فشار گاز در شهرستان‌هایی که در انتهای خط انتقال واقع شده‌اند، نباشیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا