برقخورشیدیکسب و کار

استان قزوین روی ریل پیشرفت

اولین نیروگاه برق خورشیدی و گارگاه آموزشی استان قزوین در مرکز آموزش فنی و حرفه ای دو منظوره محمدیه در راستای توسعه آموزش های مهارتی در بخش فناوری های نوین، تجهیز و آماده بهره برداری شد.

به گزارش دیده بان انرژی ؛ این کارگاه آموزشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین ، علی رحمانی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، احمد بارگاهی مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری و اشتغال ، مصطفی غفوری فرماندار البرز ، فلاح امینی بخشدار و روشن رئیس شورای شهر محمدیه افتتاح شد.

وی بیان داشت : با راه اندازی این نیروگاه برق خورشیدی 10 کیلووات (on-grid) که به شبکه برق شهری متصل شده علاوه بر تامین برق مورد نیاز مرکز ۴۰ در صد باقی مانده آن به فروش می رسد.

سید محمود عرب اظهار کرد : با راه اندازی این نیروگاه امکان آموزش های عملی فراهم شده و در این مرکز استاندارد دوره طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک (فناوری تبدیل نور به الکتریسیته )متصل به شبکه ۳۲۰ ساعت و استاندارد دوره طراحی سیستم های تولید برق خورشیدی ۴۸ ساعت (of-grid) به صورت حضوری و مجازی و به صورت دوگانه با همکاری شرکت های صنایع مرتبط مانند سولار صنعت کاسپین و شرکت هورایش البرز آموزش داده می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین خاطر نشان کرد: از سال گذشته تا کنون به ۱۱۰۰ نفردوره و در مجموع ۵۵۳ هزار نفر ساعت به متقاضیان از ۳۱ استان کشور آموزش داده شده است و آموزش های HSE (بام) نیروگاه های برق خورشیدی نیز بخشی از این آموزش ها بوده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا