مديرعامل شركت پالايش و پخش فراورده های نفتی گفت: افزایش مصرف بنزین و همچنین نفتگاز در بخش حمل و نقل و غیر نیروگاهی نسبت به سال گذشته و اضافه شدن سالانه نزدیک به یک میلیون خودرو سواری به چرخه حمل و نقل بدون از رده خارج كردن خودروهای فرسوده و بهموازات آن مصرف بالای گاز طبیعی در بخش خانگی و احتراق ناقص موتورخانهها و بخاریها، استفاده نیروگاه ها از سوخت جایگزین را اجتناب ناپذیر کرده است.
به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایسنا ؛ جليل سالاري در گفت و گو با ايسنا، اظهار كرد: با توجه به رشد حدود ۳۰۰درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده و حمل و نقل (بالغ بر ۷۴ درصد گاز تولیدی کشور) نسبت به شهریور ماه ودر نتیجه کاهش شدید گاز قابل تخصیص به صنایع بزرگ و به ویژه نیروگاه های حرارتی تولید برق، استفاده از سوخت دوم (پشتیبان) که سوخت مایع نفت گاز و نفت كوره(مازوت) است، ضرورتی اجتنابناپذیر است که رویهای مرسوم و متداول درسطح دنیا جهت مقابله با ناترازی تولید و مصارف گاز طبیعی و جلوگیری از بروز خاموشی و قطع برق مشترکین مورد توجه قرار بگيرد.
وي با بيان اينكه در سطح استان تهران بیش از ۷ سال است که تنها نیروگاه بخاری قابلیت مصرف مازوت (نیروگاه بعثت) در تمام فصول سال را دارد اما همواره گاز طبیعی مصرف میكند، اظهار كرد: همچنین درحوزه کلانشهر تهران هیچکدام از صنایع از سوخت دوم نفت کوره(مازوت) استفاده نمیكنند.
وي افزود: نیروگاه منتظر قائم واقع در استان البرز از ابتدای فصل سرمای سال جاری و همزمان با افزایش شدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از سوختهای گاز طبیعی و نفت کوره (مازوت) به صورت ترکیبی استفاده كرده است.
وي اظهار كرد: در کلانشهرهای تهران والبرز علیرغم اینکه سوختهای بنزین و نفتگاز توزیعی در بخشهای حمل و نقل و غیر حمل و نقل از نوع یورو(۴) و از کیفیت مناسب مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو(۴) بر خوردار است، میزان مصرف آن بسیار بالا و خارج از استانداردهای حداقلی در صنعت خودرو است.
لینک کوتاه: http://didebanenergy.ir/?p=1829