برق

ایران آماده افزایش صادرات برق به عراق است

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: افزایش صادرات برق به عراق بستگی به نیازهای این کشور دارد اما در هر حال ما زیرساخت های لازم برای افزایش صادرات را داریم.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از انرژی امروز؛ آرش کردی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره برنامه افزایش صادرات برق به عراق اظهار داشت: در حال حاضر صادرات برق به این کشور مطابق قرارداد و بر پایه قرارداد ۵ ساله انجام می‌شود.

وی درباره افزایش صادرات به این کشور گفت: ما اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم میزان صدور به عراق را افزایش دهیم اگر برای طرف عراقی هم جذابیت داشته باشد ما مشکلی از این حیث نداریم.

مدیر عامل شرکت توانیر تاکید کرد: افزایش صادرات برق به عراق بستگی به نیازهای این کشور دارد اما در هر حال ما زیرساخت‌های لازم برای افزایش صادرات را داریم.

وی درباره وصول مطالبات برقی از عراق خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم با روش‌هایی بدهی‌ها را وصول کنیم.

کردی تاکید کرد: با توجه به تحریم‌ها معضلاتی بابت دریافت و تسویه مطالبات ‌مان داریم اما با همکاری نهادهای دولتی مثل بانک مرکزی سعی کردیم که ارقام افزایش پیدا نکند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته اساسی این است که ما با محدودیت مصرف مواجه هستیم اما با این حال نسبت به قراردادهایی که برای صادرات منعقد کرده‌ایم از نظر حقوقی و بین ‌المللی پایبند خواهیم بود ولی ترجیح ما تامین نیازهای داخل است.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان این‌که از اساس استراتژی و تبادل در صنعت برق یک استراتژی پذیرفته شده در تمام کشورها به حساب می‌آید، تصریح کرد: این مسئله دلایل مختلفی دارد که می‌توان به موضوع اقتصادی و فنی اشاره کرد دلیل اقتصادی این مساله این است که کشورها می‌‌توانند با صادرات برق ارزآوری داشته باشند و از نظر فنی نیز هرچه شبکه گسترده‌‌تر شود مدیریت آن پایدارتر خواهند بود.

وی تاکید کرد: بنابراین اصل ارتباط و صادرات برق را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. توان صادراتی ما در کل اکنون به صورت قراردادی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات است و این قابلیت وجود دارد که این عدد را به ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ مگاوات ارتقاء دهیم.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1413

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا