بهینه ساز مصرفگاز

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: مصرف گاز از مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب عبور کرد

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که با کاهش دمای هوا، ۷۲ درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌ شود.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از خبرنگار شانا؛ مجید چگنی دیروز دوشنبه، ۲۱ آذر ماه 1401 در گفت‌وگویی با اشاره به افزایش مصرف گاز در کشور، اظهار کرد: مصرف گاز طبیعی به ویژه در بخش خانگی و تجاری با افزایش برودت و سرمای هوا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته (۲۰ آذر ماه سال جاری) به ۶۰۷ میلیون متر مکعب رسید.

وی با اشاره به مصرف ۷۲ درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی و تجاری در این روزهای سرد، گفت: با افزایش مصرف گاز در این بخش، محدودیت‌ هایی در بخش صنایع و پتروشیمی‌ ها اعمال می‌ شود و ناچار به مصرف سوخت مایع خواهند بود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در پایان از همه مردم و مشترکان درخواست کرد که در مصرف گاز طبیعی صرفه‌ جویی کنند.

گفتنی است هر ساله با شروع فصل سرما و آغاز کار وسائل گازسوز، هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور شاهد حوادث ناگواری هستند که متأسفانه تعداد قابل ملاحظه ای از این حوادث منجر به مرگ شهروندان عزیز می‌شود. گاز طبیعی و سایر تسهیلات همانطور که باعث راحتی و آسایش مردم است در صورت عدم رعایت نکات ایمنی می‌تواند باعث خسارات جبران ناپذیری شود. بهترین روش مقابله با خطرات، پیشگیری می باشد. در مورد استفاده از وسائل گاز سوز نیز این نکته صدق می کند. دانستن و رعایت نکات ایمنی مخصوص سن خاصی نمی باشد و همه افراد جامعه لازم است آموزش های ایمنی را فراگیرند.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1763

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا