بهینه ساز مصرفگاز

در شرکت گاز استان البرز صورت گرفت؛ بهره‌مندی 4 هزار و 717 خانوار روستایی از نعمت گاز از سال گذشته تا کنون

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: با رسیدن گاز به روستاها در یک سال گذشته حدود 4 هزار و 717 خانوار از نعمت گاز برخوردار شده اند.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ سیدرضا غفاریان مدیر عامل این شرکت گفت: 57 روستاو یک شهر در محور چالوس و شهرستان طالقان در سال 1401 در مرحله عملیات اجرایی گازرسانی قرار گرفته اند که در مجموع 4 هزار و 717 خانوار در این روستاها از نعمت گاز بهره مند شده اند.

وی در تشریح چگونگی بهره مندی این خانوارها ار نعمت گاز بیان کرد:  احداث 12 کیلومتر خط تغذیه 12 اینچ روستاي جوستان – سه راهی روستاي ده در، احداث  12 کیلومتر خط تغذیه 12 اینچ سه راهی روستاي ده در- محدوده گردنه عسلک، احداث  12 کیلومتر خط تغذیه 12 اینچ محدوده گردنه عسلک – محدوده روستاي آزادبر، احداث  12 کیلومتر خط تغذیه 12 اینچ محدوده روستاي آزادبر – گچسر، خط تغذیه و توزیع هم کانال گچسر-وله-امام چشمه-آسیاب درگاه-کوشکک-نساء-ملک فالیز-حسنکدر-بالاسرنساء-سرخ دره-گرماب –میدانک- لانیز و خط تغذیه و توزیع هم کانال شهر آسارا و روستاهای  همه جا- در ده-دوخانواری -کیاسر-کیاسرلات-تکیه سپهسالار از مهم ترین پروژه های در دست اجرا در شرکت گاز استان البرز است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: 57 روستاو یک شهر محور چالوس و شهرستان طالقان در سال 1401 در مرحله عملیات اجرایی قرار گرفته اند که در مجموع 4 هزار و 717 خانوار در این روستاها از نعمت گاز بهره مند شده اند.

غفاریان با اشاره به بودجه جذب شده، بیان کرد: میزان اعتبار جذب شده هشت ماهه ابتدایی سال جاری در بخش شهرها  219 میلیارد تومان  و در بخش روستاها 169 میلیارد تومان بوده است.

اجرای خط انتقال گاز 36 اینچ بویین زهرا- کرج

وی ادامه داد: یکی از توفیقات شرکت گاز استان البرز تامین حدود 72 درصد سبد انرژی استان توسط گاز طبیعی در بخش خانگی/ تجاری/ صنعتی و … بوده که یک ظرفیت بالقوه در استان است. اما روند رو به رشد جمعیت و صنعت در استان دغدغه هایی برای تامین انرژی پایدار در سالهای آتی را در بر داشته است.

این مسوول اضافه کرد:  با عنایت به این موضوع طراحی خط انتقال جدید 36″ اینچی غرب کرج به طول 60 کیلومتر انجام گرفته است که این خط با انشعاب از خط انتقال سوم سراسری واقع در 5 کیلومتری شمال شهر بویین زهرا آغاز و تا جنوب روستای زعفرانیه از توابع شهرستان چهارباغ، امتداد  پیدا کرده که در دو فاز اجرایی در حال اجراست.

غفاریان مطرح کرد: این خط ضمن رفع مشکل کمبود گاز در البرز ، توزیع و تأمين پايدار و مستمر جريان گاز از غرب استان در همه سطوح مصرف و بطور خاص صنایع با چشم انداز 50 سال آینده، ايجاد زيرساخت توسعه اي استان در بخش تامين انرژي  توسعه صنعت و اقتصاد در سطح استان بر اساس طرح هاي آمايش سرزمين رونق فضاي كسب و كار رونق توليد ایجاد ظرفیت سرمایه گذاری در استان (ایجاد ظرفیت جهت احداث نیروگاه گازی/حضور صنایع در استان و بالطبع تاثیر مستقیم در تولید ناخالص داخلی استان را تضمین می کند.

وی مطرح کرد: فاز نخست این پروژه شامل اجرای 41.9 کیلومتر خط انتقال 36اینچ، با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد تومان تاکنون 80 درصد پیشرفت و فاز دوم شامل اجرای 18 کیلومتر خط انتقال 36اینچ با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: با اجرای خط انتقال، ایستگاه تقلیل فشار CGS 600000 متر مکعب بر ساعت غرب کرج طراحی شده که در مرحله خرید اقلام ایستگاه قرار داشته و متعاقباً نصب و راه اندازی می شود.

غفاریان درباره پروژه های مصوب شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان البرز گفت: گازکشی به منازل مددجویان، گازرسانی به 37 روستا تا پایان سال 1400، تکمیل گازرسانی به 41 روستا و 1 شهر تا پایان سال 1401، تکمیل گازرسانی به 42 روستا تا پایان سال 1402، اجرای خط انتقال گاز 36 اینچ بویین زهرا- کرج و احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز منطقه ویژه اقتصادی پیام از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور بوده که حدود 45 درصد پروژه ها پیشرفت فیزیکی و میزان حدود 173 میلیارد تومان جذب اعتبار داشته است.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1760

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا