گاز

آرامش و آسایش در جامعه با تأمین پایدار گاز

گازرسانی به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های رفاه اجتماعی و ایجاد زیرساخت در مناطق محروم و سخت‌گذر، از ضرورت‌های زندگی امروزی است.

 به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از ندای گاز؛ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد عدالت اجتماعی سرلوحه کار دولت‌ها قرار دارد، این مهم در این دولت نیز مغفول نمانده است و تلاشگران این عرصه با شعله‌های آبی گاز، رفاه و آسایش هر چه بیشتری را برای جای جای کشور به ارمغان آورده‌اند. گازرسانی به مناطق دورافتاده و محروم باعث ایجاد هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در جای جای ایران عزیز شده است. در همین راستا شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه‌های گاز کشور در آمادگی کامل برای گذر از فصل سرد قرار دارند و پیش‌بینی‌های لازم برای گذر از پیک زمستان اندیشیده شده است. پالایشگاه‌های گازی با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیچیده موفق به کاهش روزهای تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های کشور و در نتیجه افزایش تولید گاز شده‌اند و در حال حاضر تأسیسات پالایشگاهی، انتقال و گازرسانی و ذخیره‌سازی گاز برای مواجهه با ایام سرد سال از آمادگی خوبی برخوردار هستند.

پس از عبور از تابستان بدون قطع برق گسترده حالا نوبت به ریل‌گذاری و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف گاز به‌عنوان انرژی غالب در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش خانگی رسیده است اما مصرف گاز در بخش خانگی در زمستان به شکل شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد. الگوی مصرف بخش خانگی و تجاری در 6 ماه نخست سال، بیانگر افزایش مصرف گاز در نیمه دوم سال۱۴۰۱ است. برای امسال نیز باید منتظر شدت سرما و میزان مصرف بود اما جای نگرانی وجود ندارد چراکه زمستان امسال به سبب تأمین پایدار گاز طبیعی همراه با آرامش خواهد بود. آرامش موجود در جامعه در فصل زمستان، به‌واسطه مدیریت خوب انجام شده در صنعت گاز، برنامه‌ریزی مناسب، تلاش مضاعف و نیز استفاده از تجربه اندوخته شده در این شرکت در کنار اعتماد و همدلی مدیران بخش‌های گوناگون نسبت به یکدیگر است. خوشبختانه با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی انجام شده هیچ مشکلی در تأمین و عرضه گاز به وجود نخواهد آمد و مردم برای دریافت و مصرف گاز طبیعی، حتی نگرانی کوچکی نیز پیدا نخواهند کرد. در تولید و عرضه گاز طبیعی محدودیت‌ها بسیار کم بود و تا حد ممکن از ایجاد محدودیت برای صنایع نیز جلوگیری می‌شود.

به قلم: عباس اعظمی

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1612

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا