گاز

جشن پایان گازرسانی به شهرستان مریوان

آذر پارسال بود که گزارشی از محرومیت اهالی “چناره” از گاز طبیعی و مشکلاتشان منتشر شد، حالا بعد از یکسال، پایان گازرسانی به این شهر و ۱۷ روستای باقی‌مانده شهرستان مریوان، جشن گرفته شد.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از خبرنگار ایرنا؛ پارسال از نزدیک مشکلات مردم شهر “چناره” مریوان را به خاطر دسترسی نداشتن به گاز طبیعی دیدم؛ اینکه ناچار بودند از نفت سفید برای گرما و از کپسول گاز مایع با همه خطراتش برای پخت و پز استفاده کنند.

حالا امروز چهارشنبه و همزمان با نیمه شعبان، با حضور استاندار کردستان و مردم چناره، جشن پایان گازرسانی به این شهر کوچک برگزار شد تا نگرانی اهالی، بابت سوخت، برای همیشه برطرف شود.

لبخندهای کاک سعید نشان از خوشحالی او داشت، چراکه دیگر نیاز نیست نگران تمام شدن سهمیه نفت سفید و خطر استفاده از کپسول گاز مایع باشد.

همین شور و شوق را اهالی روستای “بایه” دهگلان در دهه فجر داشتند؛ جشن پایان گازرسانی شهرستان دهگلان هم در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد تا روند عملیات گازرسانی در کردستان به خط پایان نزدیک شود.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به چناره و ۱۷ روستای بخش سرشیو و کوماسی مریوان در شهر چناره گفت: در ۲ سال گذشته عملیات اجرای بیش از ۵۰ کیلومتر خط فشار قوی از میدان نوروز مریوات شروع شد و با تغییر سایز به سمت سقز و بانه ادامه یافت.

احمد فعله‌گری ویژگی این خط لوله را همپوشانی شبکه گاز سه شهرستان مریوان، سقز و بانه در مواقع بحرانی عنوان کرد و افزود: یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، گازرسانی به چناره و ۹۵ روستا بود که در مجموع ۲۳۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۶۰ روستا نیز اشاره کرد و یادآور شد: این روستاها تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز پایان گازرسانی به شهر چناره و ۱۷ روستای مریوان را جشن تحقق مطالبه مردم دانست و افزود: تاکنون در قالب محرومیت‌زدایی ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه‌های بهداشت، آموزش، راه روستایی و آب شرب در مریوان هزینه شده است.

در حال حاضر ۳۳ شهر و هزار و ۵۷۳ روستای استان کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند و ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹ درصد است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا