بهینه ساز مصرفگاز

غفاریان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه در کرج؛ در مصرف گاز نگاه جهادی داشته باشیم

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: حتی در مصرف گاز نیز باید نگاه جهادی داشته باشیم و آنانی که می خواهند صنعت ما را با تحریم به چالش بکشند با صرفه جویی و مدیریت مصرف حمله آنان را خنثی سازیم.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ سیدرضا غفاریان مدیر عامل این شرکت که در نماز جمعه هفتم بهمن ماه 1401 برای تشریح دستاوردهای شرکت گاز استان البرز و جهاد تبیین حضور یافته بود، در سخنانی اظهار کرد: البرز تا اواسط بهار 1402 جزء استان های سبز کشور می شود.

وی با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالگرد ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی گوشه ای از خدمات ارائه شده توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت نفت و گاز را تشریح کرد و ادامه داد: بدخواهان نظام مرتب در جنگ رسانه ای خود می دمند که وعده های داده شده در مورد خدماتی که قول آن داده شده است تا چه اندازه صورت گرفته در پاسخ به یاوه گویی های این افراد عرض می کنم فقط در شرکت گاز و حوزه صنعت نفت افرادی که مورد حمایت بهزیستی و کمیته امداد هستند برای آنان به صورت رایگان اشتراک گاز کشیده می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز اضافه کرد: علاوه بر این کسانی که مورد حمایت این دو نهاد هستند، اگر مصرف متعارفی داشته باشند گازبهای آنان مجانی محاسبه شده و از زمان استقرار دولت حجت الاسلام رئیسی لوله کشی داخل منازل این مشترکان رایگان انجام می شود.

غفاریان بیان کرد: در استان البرز از ابتدای سال 1401 با انتخاب شعار سازمانی «سالی به یادماندنی در گازرسانی جهادی به روستاها» تلاش کردیم تا این پروژه دغدغه همه کارکنان شرکت گاز استان البرز شود و با رایزنی هایی که انجام دادیم پیمانکاران متعدد به کار گرفتیم و با کمبودی که در زمینه ادوات عمرانی داشتیم حدود 100 دستگاه بیل مکانیکی از سایر استان ها برای انجام کار به خدمت گرفته شد و شرکت ملی گاز ایران نیز 1200 میلیارد تومان تزریق بودجه برای اتمام پروژه گازرسانی در این استان انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از گاز به عنوان منبع گرما کمترین استفاده ای است که از این نعمت الهی می توان کرد و با استفاده و مدیریت بهینه از این انرژی می توان چرخ های توسعه کشور را به حرکت درآورد، اکنون که ایران اسلامی از همه سو مورد هجمه کشورهای دیگر قرار گرفته است حتی در مصرف گاز نیز باید نگاه جهادی داشته باشیم و آنانی که می خواهند صنعت ما را با تحریم به چالش بکشند با صرفه جویی و مدیریت مصرف حمله آنان را خنثی سازیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: گاز یک کالای استراتژیک بوده و در آینده در معادلات بین المللی نقش حیاتی دارد، همه مطلع هستید در بحرانی که میان اوکراین و روسیه به وجود آمد کشور روسیه از این مولفه برتری خود به نحو احسن استفاده کرد و ما نیز باید با بهینه مصرف کردن گاز در منازل، از این نعمت الهی برای گردش چرخ صنعت خود بهره ببریم.

غفاریان بیان کرد: در هفته های گذشته کشور شاهد حضور جبهه سرد بود که از سال 86 تا کنون بی سابقه بود به طوری که بیشتر شهرهای کشور دمای منفی صفر را تجربه کردند و برخی از شهرها منفی 30 را لمس کردند و اگر همراهی و همدلی مردم نبود چه بسا با افت فشار و قطعی گاز مواجه می شدیم.

وی اضافه کرد: برای فرهنگ سازی و به روز رسانی قیمت گاز از 16 آبان 1401 تا 31 فروردین 1402 مشترکان در 4 دسته خوش مصرف، پرمصرف الف، پرمصرف ب و بد مصرف در اقلیم های سه گانه طبقه بندی شده و بر اساس مصرفی که دارند گاز بهای آنان محاسبه می شود و از این طریق به نوعی عدالت اجتماعی میان شهروندان جاری و ساری می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز یادآور شد: مصرف کنندگان در 12 پله جانمایی شده که پله نخست تا سوم نسبت به گذشته تغییری نکرده از پله 4 تا 6 حدود 30 درصد افزایش از پله هفتم تا نهم با افزایش 50 درصدی و از پله دهم تا دوازدهم که مشترکان بد مصرف هستند با افزایش قیمت چند برابر نسبت به سال گذشته مواجه خواهند بود.

غفاریان در بخش دیگری از سخنان خود در پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: شهروندان می توانند با تغییر الگوی مصرف و پوشش مناسب دولتمردان در صنعت گاز را برای عبور از این روزهای سرد یاری دهند و توطئه دشمنان را برای ناامیدی ملت از دولت خنثی سازند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا