برقبهینه ساز مصرفکسب و کار

مدیرعامل توانیر: مدیریت مصرف برق در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل توانیر شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در شهرک‌های صنعتی برای عبور از شرایط زمستانی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از ایرنا؛ آرش کردی در نشست عبور از دوره پیک زمستان، افزود: تدابیر ویژه شرکت توانیر برای استمرار تامین برق خانگی در موج سرما و عبور از پیک دو تا سه هفته‌ای زمستان، با مدیریت بار در شهرک‌های صنعتی، صنایع بالای یک مگاوات و چاه‌های کشاورزی و… عملیاتی شد.

وی با اشاره به موج سرما در ۱۵ استان و ۱۹ شرکت توزیع برق (نیمه شمالی کشور)، اجرای تدابیر مدیریت مصرف برق برای عبور از پیک زمستان را به عنوان برنامه‌های لازم‌الاجرا مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: این تدابیر با توجه به تاکیدات مراجع ذی‌صلاح با شرکت‌های زیرمجموعه به اشتراک گذاشته شده که طبق مصوبه اجرای برنامه مدیریت مصرف، بخش‌های شهرک‌های صنعتی، صنایع بالای یک مگاوات، مشترکان کشاورزی و روشنایی معابر را نیز شامل می‌شود.

کردی با ابراز امیدواری نسبت به تلاش جهادی و سربلندی مجموعه برق کشور در عبور از فصل سرما، محدودیت صنعت برق را ناشی از محدودیت سوخت‌رسانی دانست.

وی با اشاره به نزدیک شدن حجم روزانه مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز، این میزان را با مصرف گاز چند کشور اروپایی برابر دانست.

در ادامه مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز بر ضرورت مدیریت انرژی و سوخت تاکید کرد.

وی به تبیین وضعیت مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها و استفاده از ظرفیت تبادلی شبکه‌های انتقال پرداخت.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر هم با تاکید بر لزوم همکاری صنایع به ویژه در نیمه شمالی کشور، از شرکت‌های برق منطقه‌ای سمنان، غرب، گیلان و مازندران خواست با تمام توان ظرفیت‌های مدیریت مصرف را در مناطق تحت پوشش به کار بگیرند.

حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز ضمن تاکید بر لزوم آمادگی استان‌های خراسان، شهرستان مشهد، فارس و غیره که مصارف کشاورزی بالایی دارند، از پایش روزانه اقدام‌های شرکت‌های توزیع از طریق مرکز پایش صنعت برق خبر داد.

وی کاهش حداقل ۴۰ درصد از مصارف روشنایی در معابر، میدان‌ها و فضاهای سبز را از دیگر تدابیر عنوان کرد.

پیرپیران خاطرنشان ساخت: تاکنون ۲۷ درصد مصارف این بخش کاهش یافته است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر ادامه داد: برنامه‌های مدیریت مصرف با هدف کمک به تامین و پایداری شبکه انرژی کشور تا سه هفته تداوم خواهد داشت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا