گاز

پالایشگاه گاز ایلام غرب کشور را گرم نگاه خواهد داشت

پالایشگاه گاز ایلام از جمله پالایشگاه‌های با قابلیت اطمینان بالای 99 درصد برای تولید پایدار جریان گاز است.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ روح الله نوریان، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان این مطلب، در تشریح وضعیت این پالایشگاه به منظور تولید گاز در دوره زمستان، گفت: این پالایشگاه که مأموریت تأمین گاز به خصوص برای غرب کشور را بر عهده دارد، با انجام تعمیرات اساسی به موقع و به کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در فرآیند اجرای تعمیرات، آمادگی کامل برای تولید گاز در روزهای سرد سال و گرما بخشیدن به هموطنان ساکن غرب کشور را دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌های مربوط به تعمیرات اساسی، تعمیرات پیشگیرانه و تأمین مواد شیمیایی و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه انجام شده و این پالایشگاه آمادگی کامل دارد تا مهم‌ترین رسالت‌ خود که تأمین و تولید پایدار جریان گاز است را با موفقیت به انجام برساند و ان‌شاءالله با همت همکاران ما در شرکت پالایش گاز ایلام، منازل هموطنان‌مان در غرب کشور در روزهای سرد سال گرم خواهد بود.

نوریان با بیان این‌که قابلیت اطمینان پالایشگاه گاز ایلام بیش از 99 درصد است، گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه از جمله گام‌های قابل توجه این شرکت در به کارگیری ظرفیت دانش‌بنیان برای انجام امور پالایشگاه است؛ ضمن این‌که، در همین راستا 24 نوع  از کالاهای اساسی پالایشگاه از شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام در رابطه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش خدمات تعمیرات اساسی نیز، گفت: امسال نوآوری‌هایی در جریان تعمیرات اساسی با استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفت، ازجمله این‌که در شارژ کاتالیست‌های نم‌زدایی و ویسل‌های گازهای ترش از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شد.

نوریان در ادامه، در خصوص محصولات جانبی این پالایشگاه و بازار مصرف آن گفت: شرکت پالایش گاز ایلام تولید گاز بخشی از غرب کشور و همچنین تأمین محصولات جانبی خوراک شرکت پتروشیمی ایلام را برعهده دارد. سه محصول اتان، LPG و میعانات گازی به عنوان خوراک پتروشیمی ایلام از طریق پالایشگاه در اختیار این بخش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام در پایان، خاطرنشان کرد: با همت مجموعه همکاران در پالایشگاه گاز ایلام، این شرکت توانسته در زمینه کاهش هدررفت انرژی به دلیل فلرینگ و بهینه‌سازی مصرف در پالایشگاه گام‌های مهمی بردارد؛ از جمله این‌که این پالایشگاه سال گذشته شاهد کاهش 18 درصدی مصرف انرژی و 44 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای بوده است.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1241

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا