کسب و کار

خدمات‌دهی فناورانه مورد نیاز صنایع توسط شرکت ابزار پژوهش پارس

شرکت ابزار پژوهش پارس مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ مجاهد پارسی مدیرعامل این شرکت فناور گفت: تعمیر و بازگرداندن تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع به چرخه فناوری از جمله مزیت‌های این این اقدام فناورانه است.

وی افزود: بخشی از دستگاه‌های تخصصی وارداتی و با فناوری بالای تجهیزات آزمایشگاهی چند سالی است که به دلیل تحریم‌ها از رده خارج و متحمل هزینه‌های زیاد برای تعمیرات شده‌اند. این شرکت دانش‌بنیان که در زمینه تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی آزمایشگاه‌های فیزیک و مواد، دستگاه‌های آنالیز مواد، دستگاه تراش و اشعه ایکس، دستگاه سنج‌های اتمی و … فعالیت می کند، تاکنون تقریباً ۱۰ الی ۱۲ دستگاه را تعمیر و راه‌اندازی مجدد نموده و صرفه‌جویی ارزی داشته است.

دکتر ابوالفضل پوررجبیان مدیر آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه مواد و انرژی نیز در این خصوص اظهار داشت: تنها کوره ۱۷۰۰ درجه‌ای گازی کشور در پژوهشگاه مواد و انرژی چند سالی است که با مشکل مواجه و از فعالیت بازمانده بود و تقریباً از سال ۹۷ به علت مشکلات مکانیکی و کنترلی قادر به ارائه خدمات نبود  که در حال حاضر توسط این شرکت تعمیر و آماده خدمات دهی و کمک به بخش تحقیق و توسعه صنایع کشور می‌باشد.

وی افزود: اکنون صنایعی همچون پتروشیمی، غیر فلزی، سرامیکف نسوزها و پالایشگاه‌ها می‌توانند به این پژوهشگاه مراجعه و از خدمات این کوره ۱۷۰۰ درجه استفاده کنند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز رشد پژوهشگاه مواد انرژی تماس بگیرند.

پخش این گزارش در اخبار شبکه یک صدا و سیما :

https://telewebion.com/live/tv1?e=0xd181080

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا