برق

احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از طریق فاینانس

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از طریق فاینانس احداث می‌شود.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ کمانی افزود: تلاش برای اخذ مجوزهای موردنیاز احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از طریق فاینانس ادامه دارد.

وی ادامه داد: این میزان نیروگاه پس از اخذ مجوزهای قانونی در طول سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ احداث خواهند شد

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی لازم در زمینه گام‌های این امر به‌مرور صورت خواهد گرفت و پس از اخذ مجوزها مناقصه‌های آن نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

کمانی در ادامه به تلاش برای احداث چهارهزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: نیاز است همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری کنند.

وی بیان داشت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی نیاز به اخذ یک سری مجوز مانند مجوز تخصیص زمین، مجوزهای زیست‌محیطی، اتصال به شبکه و مجوز نحوه اتصال به شبکه دارد.

رئیس ساتبا تاکید کرد: برای احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نیز ساختگاه‌ها مشخص شده و توافق‌های اولیه برای در اختیار قرار گرفتن این ساختگاه‌ها با نهادهایی مانند منابع طبیعی، امور اراضی و مجموعه برق‌های منطقه‌ای برای اتصال به شبکه انجام شده است.

کمانی خاطرنشان کرد: استانداران همکاری خوبی کرده‌اند و از ۳۰ هزار مگاوات، ساختگاه ۱۵ هزار مگاوات مشخص شده که در فاز نخست ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات در استان‌ها احداث خواهد شد.

وی گفت: مقرر شد در کمیته‌ای که زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری تشکیل می‌شود و دستگاه‌های مربوط حضور خواهند داشت در جلسه‌های هفتگی در باره مجوزهای لازم تصمیم‌گیری شده و مشکلات سرمایه‌گذاران هم در این کمیته رسیدگی شود.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: تلاش می‌شود در این کمیته بتوان با اخذ یک مصوبه، مجوزهای لازم را دریافت کنیم تا کارها به‌سرعت پیش برود.

وی بیان کرد: برای مجوز اتصال به شبکه هم با توانیر توافق اولیه حاصل شده و امیدواریم که اجرایی شود.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: شرکت‌هایی هم که برنده مناقصه احداث ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی می‌شوند در جلسه‌های هفتگی باید شرکت کرده و بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده حرکت کنند.

کمانی ادامه داد: اگر کارها به‌خوبی پیش برود یک حرکت بزرگ ملی در این زمینه انجام خواهد شد که هم از جهت حجم سرمایه‌گذاری و هم از نظر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گام مهمی است.

وی گفت: توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر هم موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و هم کاهش آلایندگی هوا می‌شود.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این راهی است که همه کشورهای جهان به سمت آن می روندها تا از مصرف سوخت‌های فسیلی جلوگیری کنند و ما هم باید به این مهم دست یابیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا