گازنفت

استقرار ۱۷ جایگاه و ۱۸ دستگاه خودروی سوخت‌رسان سیار در مرزهای خروجی زائران اربعین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از استقرار ۱۷ دستگاه سوخت‌رسان سیار و اعزام ۱۸ دستگاه خودروی سوخت‌رسان در مرزهای ۶گانه خروجی زائران مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: حجم ذخایر نفت‌گاز کشور برای سوخت‌رسانی مطلوب به نقاط مرزی در مقایسه با پارسال، ۷۰۰ میلیون لیتر افزایش یافته است.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ علی‌اکبر نژادعلی اظهار کرد: در مرزهای شش‌گانه آبادان (مرز شلمچه)، اهواز (مرز چذابه)، ایلام (مرز مهران)، کرمانشاه (مرز خسروی) کردستان (باشماق) میاندوآب (تمرچین)، ۱۷ جایگاه سیار سوخت مستقر کردیم و سوخت‌رسانی به این جایگاه‌ها در حال انجام است که ۶ دستگاه از این تعداد جایگاه‌ها با توجه به تردد بیشتر زائران از منطقه مرزی مهران، در این منطقه مستقر شده است.

وی تأکید کرد: همچنین به‌منظور سوخت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران اربعین حسینی، برای هر کدام از این مناطق، مناطق معین نیز در نظر گرفته‌ایم که مناطق همدان، زنجان، لرستان، آذربایجان شرقی جزو مناطق معین ما برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مناطق اصلی به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از انجام پیش‌بینی لازم برای اعزام ۱۸ دستگاه سوخت‌رسان برای پشتیبانی و تحرک در سوخت‌رسانی خبر داد و بیان کرد: این خودروها همچنین از جایگاه‌های سوخت سیار پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند سوخت‌رسانی به زائران به ویژه در مسیرهای مواصلاتی را انجام دهند.

نژادعلی همچنین از رصد و پشتیبانی شبانه‌روزی انبارهای نفت کشور و ذخیره‌سازی مطلوب فرآورده بنزین و نفت‌گاز در ذخایر خبر داد و گفت: پشتیبانی از جایگاه‌های سوخت واقع در نقاط مرزی به‌طور شبانه‌روزی انجام می‌شود.

ذخیره‌سازی ۷۰۰ میلیون لیتر نفت‌گاز بیشتر برای سوخت‌رسانی به زائران

وی تأکید کرد: موجودی ذخایر نفت‌گاز ما در کشور از سال ۱۴۰۱ بسیار مطلوب‌تر و ۷۰۰ میلیون لیتر بیشتر از پارسال است که به‌طور کامل نقاط مرزی غرب کشور را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: در حوزه بنزین نیز ذخیره‌سازی مناسب در نقاط مرزی انجام شده است و ارسال نیز مانند سال‌های گذشته به صورت مستمر انجام می‌شود.

نژادعلی افزود: انتقال زائران آغاز شده است و به نظر می‌رسد امسال با حجم مسافران بیشتری روبه‌رو باشیم که با ذخیره‌سازی مناسب سوخت، امیدواریم هیچ کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد.

شارژ کپسول‌های گاز مایع برای نخستین بار در نقاط مرزی

وی یادآور شد: کپسول‌های گاز مایع نیز از سوی شرکت‌های گاز مایع به نقاط مرزی منتقل شده است و به صورت مستقیم توزیع می‌شوند که برای نخستین بار، در برخی از مکان‌های درنظر گرفته شده، شارژ این کپسول‌ها نیز انجام می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا