خورشیدی

افتتاح نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی

دکتر حمید امیدوار رییس پژوهشگاه مواد و انرژی از افتتاح نیروگاه خورشیدی این پژوهشگاه همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دکتر امیدوار با اعلام این خبر گفت: به منظور تامین 20 درصد از مصارف برق پژوهشگاه از انرژی خورشیدی، نیروگاه خورشیدی 50 کیلووات با نظارت و طراحی اعضای هیات علمی این پژوهشگاه در زمینی به مساحت 800 مترمربع طراحی، احداث، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: انتظار می رود احداث این نیروگاه به کاهش مصارف برق فسیلی به میزان 90000 کیلووات ساعت و کاهش تولید گازهای گلخانه ای به میزان 65 تن گاز CO2 در سال معادل با ظرفیت پالایش 6 هکتار فضای سبز منجر گردد.

دکتر امیدوار خاطر نشان ساخت: این پژوهشگاه تجربیات و نیروهای متخصص خوبی در حوزه نیروگاه خورشیدی داشته و آماده همکاری با صنایع و سازمان ها در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی و همچنین ارائه مشاوره های تخصصی در خصوص طراحی، راه اندازی و نظارت بر پروژه های نیروگاه خورشیدی در کشور می‌باشد.

شایان ذکر است، پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مرکز تحقیق و توسعه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، علاوه بر بهره‌گیری از سامانه‌های حرارتی خورشیدی و راه‌اندازی نیروگاه‌های فتوولتائیک برون‌سازمانی، چندین نیروگاه خورشیدی متصل و منفصل از شبکه برای مصارف اختصاصی خود طراحی و اجرا نموده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا