آبهسته ای

امام جمعه بوشهر: نیروگاه اتمی بوشهر می‌تواند مشکل آب استان را حل کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در صورتی که تولید آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر به میزان ۳۲۰ هزار متر مکعب در روز برسد، مشکل آب استان بوشهر حل می‌شود.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از خبرنگار مهر؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در دومین همایش ملی پژوهش‌های نوین در نیروگاه‌های هسته‌ای در سالن همایش‌های ثامن الحجج نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: مدیریت انرژی به عنوان یکی از مهمترین ارکان مدیریت در سطح جهان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: جهان سلطه آپارتاید را در مدیریت انرژی هسته‌ای به کار گرفته و نمی‌خواهند دیگر کشورها در این عرصه حضور داشته باشند و به دنبال مدیریت بازرگانی انرژی هسته‌ای هستند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: حوزه انرژی هسته‌ای در نظم نوین جهانی دارای نقش مهم و یکی از مؤلفه‌های اساسی در قدرت است. باید در همه عرصه‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای تلاش ویژه‌ای صورت گیرد چون منجر به مؤلفه قدرت در آینده ایران در نظم نوین جهانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در همه عرصه‌ها شامل کشف و تولید مواد اولیه سوخت، تولید سیستم‌های نیروگاهی پیشرفت‌های لازم را داشته باشیم وگرنه در نظم نوین جهانی دچار مشکل استراتژیک می‌شویم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت تولید دانش در علوم مختلف ادامه داد: پژوهش کاوش‌های نظام‌مند، روشمند، هدفمند برای حل مسئله و تولید دانش و یا محصولات دانش‌بنیان است. پژوهش‌ها حتی اگر به نتیجه هم نرسد اهمیت بسیار زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پژوهشگران دارای ارج و منزلت فوق‌العاده‌ای هستند اضافه کرد: پژوهش در درون خودش نتیجه آفرین است.

وی تأمین آب در نیروگاه اتمی بوشهر را بسیار مهم دانست و بیان کرد: در صورتی که تولید آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر به میزان ۳۲۰ هزار متر مکعب در روز برسد، بخش عمده ۴۲۰ هزار مترمکعب نیاز روزانه استان تأمین می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر می‌تواند مشکل آب استان بوشهر را حل کند افزود: می‌توانیم علاوه بر تأمین نیازهای استان، به دیگر استان‌های کشور نیز آب بدهیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی برای کشور باید یک مزیت جامع باشد اضافه کرد: نیروگاه می‌تواند یکی از ارکان مهم تحقق برنامه‌های پدافند غیرعامل باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم این استان با حوزه هسته‌ای آشنا هستند، گفت: باید دانش‌آموزان ما با انرژی هسته‌ای آشنا شوند و بوشهر یک استان هسته‌ای باشد.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1181

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا