کسب و کارگاز

امانی فر مطرح کرد؛ تزریق روحیه تیمی میان همکاران شرکت گاز استان البرز

رئیس واحد خدمات کارکنان شرکت گاز استان البرز بیان کرد: در روند مدیریتی و پروسه اداری اندیشه تیمی دارم و سعی کردم تا این روحیه میان کارکنان تزریق شود.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ لیلا امانی فر رئیس واحد خدمات کارکنان این شرکت درباره این واحد اظهار کرد: واحد خدمات کارکنان زیر مجموعه مدیریت منابع انسانی است که ماهیت آن خدمات رسانی به کارکنان است.

وی بیان کرد: این واحد در قالب سه نوع رابطه استخدامی، رسمی، قرارداد مستقیم و نیروهای پیمانکاری با کارکنان در ارتباط است، نیروهای قرارداد مستقیم مشابه نیروهای رسمی حقوق و مزایای خود را از شرکت ملی گاز دریافت می کنند، خدماتی که به این دو نیرو ارائه می شود در حقوق و دستمزد بوده و کارکنان هر گونه درخواستی که در حوزه وام و تسهیلات داشته باشند این خدمات به این بخش از کارکنان داده می شود.

رئیس خدمات کارکنان شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: بیمه تکمیلی، خدمات درمانی و پروژه بازنشستگی از دیگر خدمات ارائه شده توسط این واحد است که شرکت ملی گاز برای کارکنان قرار داد مستقیم اعمال می کند که هماهنگی این بیمه توسط این مدیریت انجام می شود.

امانی فر خاطر نشان کرد: پرداخت حقوق و مزایای نیروهای پیمانکاری بر اساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران در سه سال گذشته به این مدیریت واگذار شده است، واحد خدمات کارکنان در این حوزه مانند نیروهای قرارداد مستقیم و نیروهای رسمی مجبور بوده که به نوعی خدمات رسانی حقوق و دستمزد این دسته از کارکنان با عنوان طرح طبقه بندی مشاغل برای آنان انجام دهد و به مدیریت ها ابلاغ کند.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف این واحد حمایت از نیروهای پیمانکاری در حوزه بیمه تکمیلی و تکمیل بانک اطلاعاتی این دسته از نیروها که آن سامانه ساپنا نامیده می شود، است، نیروهای پیمانکاری با توجه به شناسنامه مشاغلی که به آنان تعلق گرفته دارای ماهیت شغلی هستند که در واقع به نوعی این دسته از کارکنان شرکت گاز شناسنامه دار شدند.

رئیس خدمات کارکنان شرکت گاز استان البرز  اضافه کرد: ارزیابی شایستگی عملکرد کارکنان در طول یک سال طبق دستور العمل موثق و جامعبر اساس شاخص هایی که توسط شرکت ملی گاز تعیین شده است، از دیگر وظایف این واحد بوده و رئیس بر اساس این شاخص ها عملکرد کارکنان را ارزیابی می کند در واقع بر اساس این ارزیابی درصدی به حقوق آن کارمند افزوده و در فیش حقوقی اعمال می شود.

امانی فر که از سال 87 وارد صنعت نفت شده و حدود دو سال رئیس مشترکین بوده و باقی سنوات خدمتی در قسمت خدمات کارکنان به عنوان کارمند، مسئول و رئیس فعالیت داشته درباره سختی کار در قسمت های مختلف می گوید: بنا بر شکل و نوع کار سختی های کار متفاوت است، وقتی با ارباب رجوع ارتباط داری سختی کار یک جور است، وقتی که مراجعه کنندگان به شما همکاران باشند دشواری چند برابر می شود.

وی درباره دشواری چگونگی کار با همکاران می افزاید: مثلا همکاران مراجعه می کنند و درخواست هایی دارند که گاهی اوقات انجام این درخواست ها ناممکن و نشدنی است و بنده و همکارانم تلاش می کنیم تا با ارائه توضیحات آنان را قانع کنیم.

رئیس خدمات کارکنان شرکت گاز استان البرز درباره تفویض اختیارات به شرکت های گاز استان ها گفت: شرکت ملی درصدد این اقدام است؛ چراکه وقتی اعمال این تغییرات در خود شرکت ملی گاز ایران انجام شود، پروسه زمانی مدت دار می شود بنابراین برای تسریع در کارها برخی از اختیارات به شرکت های گاز استان تفویض شده است.

امانی فر تأکید کرد: در روند مدیریتی و پروسه اداری همواره فکر می کنم همه یک تیم هستیم و سعی کردم تا این روحیه میان کارکنان تزریق شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا