برق

برگزاری اولین دوره آموزشی تحلیل ریشه‌ای علل وقایع (RCA) در شرکت توزیع برق اردبیل

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ اعلام کرد: با ابلاغ شرکت توانیر و مصوبه کمیته عالی مداف شرکت، دوره آموزشی تحلیل ریشه ای علل وقایع(RCA) با حضور مدیران ارشد و میانی به منظور تحقق یکی از اهداف پیاده سازی مدیریت دارایی های فیزیکی در شرکت توزیع برق اردبیل برگزار شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛ ناصر عبدالهیان با اشاره به اینکه در طی ماههای گذشته اعضای کمیته عالی RCA تعیین و دستورالعمل آن تدوین شده است؛ افزود: نشست های آموزشی روش اجرایی حل مسئله و کارگاه های تحلیل علل ریشه ای (Rca)، در چندین شرکت توزیع برگزار شده و این بخش از پیاده سازی مدیریت دارایی های فیزیکی با همکاری معاونت منابع انسانی و رییس انجمن نگهداری و تعمیرات ایران در شرکت توزیع برق اردبیل نیز در حال اجرا است.
عبدالهیان گفت: هدف از این دوره آموزشی تسلط همکاران بر نکات کلیدی هنگام برگزاری جلسات RCA و ایجاد توانایی برای فراهم‌سازی مقدمات تحلیل و پیاده‌سازی مراحل و چگونگی اجرای آن برای حل مؤثر مشکلات و خرابی‌ها به همراه اجرای تمرین عملی در تحلیل علل ریشه‌ای و جستجوی راهکارهای حل مسائل و چالش های واقعی شرکت است.
عبدالهیان در ادامه گفت: بیشتر مخاطبان در این دوره مدیران ارشد و میانی، کارشناسان و مسئولان تعمیرات و اعضای کارگروه های اجرایی مدیریت دارایی های فیزیکی هستند که با توجه به توافقات صورت گرفته افراد موفق در این دوره بعنوان تسهیل گران RCA انتخاب خواهند شد و در پروژه های تحلیل ریشه ای علل حوادث ایفای نقش خواهند نمود.
عبدالهیان ابراز امیدواری کرد: پس از اتمام دوره آموزشی و با شروع فعالیت همکاران در تیم(Rca)، پیامدها و وقایع حساس و مهم در سطح شرکت مورد تحلیل ریشه ای قرار گیرند و با ارائه راهکارها از وقوع مجدد آنها جلوگیری شود.
گفتنی است این دوره آموزشی برای ۱۱۱ نفر از همکاران درحال برگزاری است .
همکاران معرفی شده به این دوره در سه گروه ۳۷نفره هر گروه به مدت دو روز آموزش خواهند یافت .
این دوره از تاریخ ۲۸ مرداد ماه شروع شده و تا ۲ شهریور به طول خواهد انجامید .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا