کسب و کار

برگزاری نشست تبیینی دفاع‌مقدس در پژوهشگاه مواد و انرژی

در ششمین روز هفته دفاع مقدس همزمان با سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه در سال 1360، نشست تبیینی با عنوان تبیین حماسه دفاع مقدس با حضور اساتید و کارکنان بسیجی پژوهشگاه مواد و انرژی، مسئولان کانون‌های استادان بسیجی استان البرز، خانواده معزز عضو هیات‌علمی شهید پژوهشگاه؛ شهید مفقود الاثر ایرج بیات موحد، مسئول بسیج اقشار سپاه امام حسن مجتبی (ع) و معاون فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) در سالن شهید علی محمدی پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار گردید.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ در این مراسم دکتر محمدرضا رحیمی پور رئیس بسیج اساتید استان البرز ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت کنندگان در این نشست تبیینی، تحلیلی از فلسفه جدال همیشگی حق و باطل در طول تاریخ، صدر اسلام، دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی ارائه نمود.

وی اظهار داشت: جنگ اسلام و کفر همین 8 سال 1359 تا 1367 نبود، جنگ حق و باطل در طول تاریخ از زمان هابیل و قابیل تاکنون و تا قیامت ادامه خواهد داشت. بنابراین پرداختن به دفاع مقدس از 31 شهریور 1359 تا 1367 فقط بخشی از ماجرای دفاع جبهه حق در مقابل باطل است. قبل از 1359( تحریم، تدارک کودتا، تحریک و تسلیح اقوام و گروه‌ها و حمله مستقیم در طبس و…) و بعد از 1367 هم جنگ ادامه داشت ولی فقط نوع و شکل آن فرق داشت. در حال حاضر نیز جنگ ادامه دارد. جنگ اقتصادی (تحریم‌های باصطلاح فلج کننده)، جنگ رسانه‌ای، جنگ روانی و شناختی، جنگ ترکیبی و… در آینده هم وجود خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مهمترین راه‌های مقابله با جنگ شناختی جهاد تبیین است. جهاد تبیین فقط مخصوص یک دسته و قشر خاص نیست، برهمگان و در همه جا و به اندازه وسع واجب است که بدان بپردازند. چیستی و چرایی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باید تبیین شود که وضع کشور قبل از انقلاب چگونه بود، چرا مردم انقلاب کردند؟ چرا استکبار به سرکردگی امریکا با مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی دشمنی می‌کند؟

دکتر رحیمی پور ادامه داد: باید برای آحاد جامعه و بخصوص جوانان، جایگاه و نقش رهیری در پیشرفت و اقتدار و عظمت و کارآمدی ج ا.ا. تبیین شود. هرجا مشکلی پیش آمده آیا دلیلش فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب و منویات رهبری نبوده است؟

رئیس بسیج اساتید استان البرز گفت: جهاد تبیین سخت ترین جهادهاست. اولا باید مشکلات را تبیین کنیم و نه توجیه! باید با امید آفرینی همراه باشد. رهبری معظم می فرمایند آرمانها موتورهای پیشران و سوخت این موتورها امید است. باید آرمانگرای واقع بین بود. مردم مشکل دارند و آمادگی پذیرش حرفهای منفی را دارند باید با مردم از نزدیک تماس برقرار کرد و حرف زد. امسال سال انتخابات است باید مردم نگاهشان این باشد که کسانی که پرچم انقلاب و پرچمی که امام برافراشت و رهبری معظم انقلاب ادامه داد انتخاب شوند و نه وادادگان در مقابل غرب. موضع بسیج موضع انقلاب است و نه موضع یک حزب و یک جریان. به فضل الهی امسال نیز انتخاباتی سالم، پرشور، رقابتی و امنی خواهیم داشت.

وی افزود: جهادگران عرصه تبیین بویژه استادان بسیجی باید محتوای اثربخش و پاسخگو به نیازها و متناسب با ذائقه کلیه اقشار تهیه و به تبیین ابعاد سبک زندگی اسلامی ایرانی بپردازند. باید از روشهای نوین تعامل و ارتباط با جامعه مخاطب بویژه جوانان استفاده کرد. می بایست با مدیران و مسئولان تعامل برقرار کرد و آنها را به اهمیت جهاد تبیین آگاه کرد و از مدیران دارای روحیه جهادی و انقلابی حمایت کرد. باید الگوی مدیریت جهادی و مدیریت تراز انقلاب اسلامی را طراحی و تبیین نمود و شاخص‌های مدیریت جهادی را تدوین کرد. باید اهداف، اقدامات و طرح‌های دشمنان ایران و اسلام را شناخت و ترویج مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جریان مقاومت و مطالبه‌گری و نظارت همه جانبه بر مسئولان و ارتباط تنگاتنگ با چهره‌های فرهنگی -علمی و استفاده از ظرفیت آنان در جهت منافع کشور را در اولویت قرار داد.

در ادامه این نشست، مسئول بسیج اقشار سپاه امام حسن مجتبی(ع) و فرزاد بیات موحد نویسنده کتاب “قربانت ایرج”(زندگی‌نامه شهید ایرج بیات موحد) نیز سخنرانی کردند.

در پایان این نشست نیز شرکت کنندگان پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای اساتید بسیجی، در مزار شهید گمنام این پژوهشگاه حاضر و ادای احترام نمودند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا