گاز

توصیه‌های ایمنی شرکت گاز در تعطیلات نوروز

سرپرست شرکت گاز مازندران بر رعایت نکات ایمنی منازل در ایام عید و مسافرت‌های نوروزی تاکید کرد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم مایلی رستمی” با تبریک فرا رسیدن سال نو، از مردم خواست با رعایت نکات ایمنی وسایل گازسوز در ایام نوروز، امنیت و آسایش را برای خانواده‌های خود تأمین کنند.

او می‌گوید: در صورت ترک منزل برای مدت طولانی علاوه بر بستن شیر‌های مصرف داخلی شیر اصلی گاز را نیز ببندند و در زمان مراجعه مجدد به منزل اول از بسته بودن همه شیر‌های مصرف داخلی مطمئن و سپس نسبت به باز کردن مجدد شیر اصلی اقدام نمایند.

به گفته مایلی رستمی افراد چنانچه برای مدت طولانی قصد استفاده از وسیله گازسوزی را نداشته باشند حتما شیر مصرف آن را به حالت بسته نگه دارند.

او می‌گوید: اگر به بعضی از شیر‌های مصرف در حال حاضر هیچگونه وسیله گازسوز وصل نشده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند لازم است با درپوش مسدود شوند تا چنانچه شیر مصرف نشتی داشته باشد گاز از لوله خارج نشده باشد و حادثه‌ای بوجود نیاید.

به گفته سرپرست شرکت گاز مازندران در صورت نشت گاز و استشمام بوی آن قبل از هرکاری باید دقت کرد در آن محل هیچگونه آتش کبریت، فندک و امثال آن روشن نشود و همچنین کلید‌ها و وسایل برقی قطع یا وصل نگردند و به همان حال روشن یا خاموش که هستند باقی بمانند، زیرا شعله یا جرقه حاصله از هر یک از عوامل فوق ممکن است باعث انفجار گاز پخش شده شود.

او می‌گوید: در چنین مواردی ضمن حفظ خونسردی، در ابتدا افراد خانواده را از محل آلوده به گاز خارج کنید، به سرعت شیر اصلی گاز را ببندید، در صورتی که کنتور برق در فضای آلوده به گاز قرار نداشته باشد برق را از فیوز اصلی قطع کنید، در و پنجره‌ها را باز کنید، با تکان دادن حوله پنبه‌ای به جریان خروج هوای آلوده به گاز تسریع نمایید تا مطمئن نشده اید که گاز به طور کامل تخلیه شده به تفرات اجازه ورود به منزل ندهید.

به گفته مایلی رستمی علاوه بر کشیک ستاد این شرکت در مرکز استان، کشیک نوروزی همه ادارات گاز شهرستان‌ها در این مدت برقرار است و ماموران پست امداد ادارات تابعه با تلفن ۱۹۴ آماده خدمت رسانی به مشترکین گاز طبیعی هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا