برق

دوازدهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده‌به‌کاری مولد‌های برق اضطراری مراکز حیاتی

در چهارمین روز از هفته پدافند غیر عامل، به منظور بررسی آماده بکاری مولّدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری، دوازدهمین رزمایش سراسری قطع برق تعدادی از دستگاه های اجرایی، از سوی شرکت توزیع برق استان اردبیل و با حضور حمیدرضا خالدی جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل هدف از برگزاری این رزمایش را ایجاد آمادگی لازم در مراکز حیاتی، حساس و مهم در شهرستان های تحت پوشش به منظور مقابله با بحران های احتمالی در شرایطی همچون مخاطرات طبیعی و حملات دشمن دانست.
حسین قدیمی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی به عمل آمده در دوازدهمین رزمایش سراسری کنترل آماده بکاری مولدهای برق اضطراری، مقرر شد برق ۹ مرکز در شهرهای استان اردبیل قطع شود تا آمادگی این مراکز برای مقابله با شرایط بحرانی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.
قدیمی با اشاره به استقرار اکیپ های عملیاتی در ۹ مرکز حساس و استراتژیک استان به منظور ارزیابی زمان ورود و خروج مولدهای اضطراری، تصریح کرد: خوشبختانه پس از قطع برق مراکز مورد نظر مولدهای برق اضطراری وارد مدار شدند و پس از ۲۰ دقیقه مراکز به حالت قبل (تغذیه از شبکه برق شهری) برگشتند.
وی تاکید کرد: مولدهای مراکز حیاتی و حساس هر۶ ماه یکبار و مراکز مهم و قابل حفاظت بصورت سالانه مورد ارزیابی حضوری همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل قرار می گیرد.
جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز اظهار داشت: تمام مراکز حساس و پراهمیت، موظف هستند به منظور مقابله با تهدیدهای احتمالی یا بروز شرایط خاص که منجر به قطع ناگهانی برق شود، سامانه‌های حیاتی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری خود را با مولدهای اضطراری برق متصل نگه دارند و از بروز وقفه در ارائه خدمات، جلوگیری کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا