برق

سهولت و تسریع در خدمات‌دهی به مشترکین برق با هوشمندسازی مراکز اتفاقات ۱۲۱

تجربه خاموشی های بدون برنامه و اتفاقی در شبکه توزیع برق، که در برخی اوقات به صورت گسترده حادث می شود، حجم بالای تماس های مشترکین با مراکز ۱۲۱ را منجر می گردد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل؛ افزایش خطوط ورودی و بالا بودن سقف پاسخگویی ها به تنهایی، راهگشا نبوده و در زمان وقوع خاموشی های گسترده در شبکه برق و زمان بحران در برخی از استان های کشور، عدم پاسخگویی، طولانی شدن مدت انتظار در صف و اطلاعات نادرست، معمولا باعت ایجاد نارضایتی مشترکین می گردد.
شرکت توانیر برای حل این مشکلات، طرح جدیدی را با عنوان “ هوشمند سازی مراکز اتفافات (طرح هما)”در قالب یک بخشنامه به تمامی شرکت های توزیع نیروی برق ابلاغ نمود. در این بخشنامه با برقراری ارتباط یکپارچه نرم افزارها و زیر ساخت های موجود در حوزه بهره برداری و مهندسی از نرم افزار ثبت حوادث، سامانه های مرکز تماس با قابلیت توسعه درگاه های ارتباطی متنوع برای برقراری ارتباط مشترکین، بانک های اطلاعاتی بروز شده در سطح خدمات مشترکین و نرم افزار GIS و با استفاده از سیستم carpc (نرم افزار تبلت خودروهای اتفاقات)، فرآیند پاسخگویی و اطلاع رسانی به مشترکین از زمان ثبت تا اعلام حادثه به خودرو های اتفاقات و رفع خاموشی ها توسط اکیپ های عملیاتی بصورت یک فرآیند مکانیزه و بدون دخالت اپراتورهای پاسخگو و تماماً هوشمند فراهم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با عنوان اینکه طرح همای یک به صورت ۱۰۰ درصدی در استان اردبیل تحقق یافته و اجرایی شده است گفت: برای محقق شدن کامل هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق در سرتاسر استان، طرح همای دو از ماهها قبل در حال اجرا بوده که پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی را طی نموده و امیدواریم تا نیمه دوم سال آینده، شاهد تحقق کامل این مهم باشیم.
حسین قدیمی با اشاره به ارسال خودکار خاموشی ها به تبلت اکیپ های عملیاتی و مستند سازی پایدار تمامی حوادث و اتفاقات شبکه در طرح همای دو اظهار کرد: تکمیل گزارش رفع خاموشی های فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر در نرم افزار تبلت توسط اکیپ های عملیاتی بصورت آنلاین وکاهش تماس‌های تلفنی بیسیم اپراتوری، از دیگر مزایای این طرح محسوب می شود که علاوه بر کاهش مدت زمان رفع خاموشی ها، به رضایتمندی مشترکان منجر خواهد شد.
وی با اشاره به مانیتورینگ لحظه‌ای خودرو‌ها بر روی نقشه و شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه در طرح همای دو افزود: از آنجایی که امورات سیستمی کنترل خواهد شد، رصد و کنترل اکیپ ها، با بهترین شاخص ها صورت خواهد گرفت که کیفیت و کمییت خدمات را بهبود خواهد بخشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا