کسب و کار

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی پژوهشگاه مواد و انرژی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: مسیر توسعه از رهگذر تقویت ظرفیت‌های ایده‌پردازی و اجرایی میسر می‌شود.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دکتر احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در دیدار با دکتر امیدوار رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی که به‌منظور برنامه‌ریزی جهت عملیاتی شدن پروژه‌های پژوهشگاه مواد و انرژی در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز به‌عنوان قطب علم و فناوری کشور دارای ده‌ها مرکز ملی و بین المللی علمی و پژوهشی است و می‌تواند در پیوند با حوزه اجرایی به موفقیت‌های کم نظیری دست یابد.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی بر ظرفیت تبدیل این پژوهشگاه به مرجع علمی و پژوهشی کشور و منطقه در حوزه مواد و انرژی تاکید کرد

دکتر حمید امیدوار نیز در این دیدار گفت: این پژوهشگاه ظرفیت تبدیل به مرجع علمی و پژوهشی کشور و منطقه در حوزه مواد و انرژی را دارد.

وی افزود: پژوهشگاه مواد و انرژی در حال حاضر در دو رشته مهندسی مواد و مهندسی پزشکی در مقطع دکتری و در شش گرایش از رشته‌های مهندسی مواد، مهندسی پزشکی، مهندسی فناوری نانو، مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر و فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به جذب و تربیت دانشجو اقدام می کند.

وی افزود: این پژوهشگاه دارای چهار پژوهشکده تحت عناوین فناوری نانو و مواد پیشرفته، سرامیک، نیمه‌هادی‌ها و انرژی می‌باشد که هر کدام دارای سه گروه پژوهشی مستقل هستند.

دکتر امیدوار با اشاره به اولویت‌های راهبردی پژوهشگاه در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ مبنی بر تجهیز پایلوت‌ها و کارگاه‌های مواد و انرژی، بیان داشت: مركز رشد پژوهشگاه مواد و انرژي به‌منظور حمايت از كسب و كارهاي نوپا و نوآور، كار‌آفريني و تجاري‌سازي در حوزه مواد و انرژي در سال ۱۳۹۲ تاسيس شده است. اين مركز در حال حاضر با ظرفيت ۳۰ واحد فناور مشتمل بر واحدهاي پيش‌رشد، رشد و شركت‌هاي دانش‌بنيان و با محوريت اعضاي هيات علمي، فارغ‌التحصيلان و دانشجويان پژوهشگاه در راستاي تقويت اقتصاد ملي مبتني بر دانش و فناوري مشغول به فعاليت مي‌باشد.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته مطالعات ۶ پروژه مهم پژوهشگاه انجام شده است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز می‌توان همزمان با دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد.

در پایان این نشست مقرر شد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بازدیدی از پژوهشگاه مواد و انرژی داشته باشد تا برنامه‌ریزی های لازم در جهت آغاز عملیات اجرایی طرح‌های مختلف این مرکز صورت پذیرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا