بهینه ساز مصرفگاز

غفاریان خبر داد؛ قطع گاز 32 اداره که دمای رفاه را رعایت نکردند

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز از قطعی گاز 32 اداره که دمای رفاه را رعایت نکرده بودند، خبر داد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز؛ سیدرضا غفاریان بیان کرد: هدف مسوولان شرکت گاز استان البرز درست و بهینه مصرف کردن گاز است و هیچ گاه بنای قطع اشتراک هیچ مشترکی را نداشته ایم؛ در نخستین اقدام از خودمان شروع کردیم و سپس 32  اداره ای که مصرف بهینه نداشته اند گاز آنان قطع شده است.

وی ادامه داد: با شروع روزهای ابتدایی فصل زمستان میزان مصرف گاز افزایش پیدا کرد به طوری که مصرف خانگی از 600 میلیون متر مکعب عبور کرده، اگر هر شهروند یک درجه وسایل گرمایشی را کاهش دهد حدود 50 میلیون متر مکعب صرفه جویی می شود که منتج به ارائه گاز به نیروگاه ها و تولید برق می شود.

این مسوول ارشد انرژی در استان البرز  با بیان اینکه ما به دنبال قطع گاز نیستیم، اظهار کرد: میزان مصرف به دلایل مختلف از جمله تغییر سبک زندگی رعایت نمی شودو ما شاهد مصرف بی رویه انرژی هستیم.

وی ادامه داد: در نخستین روز زمستان مصرف استان 18 میلیون متر مکعب بوده، در روز دوم به 19 میلیون و 800 هزار، روز سوم دی به 21 میلیون و 600 هزار و روز پنجم دی مصرف گاز استان حدود 24 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرده است.

غفاریان اضافه کرد: ارزانی سوخت دلیلی بر زیاد مصرف کردن نیست، اگر 600 میلیون متر مکعب به جای اینکه بسوزد به فروش برسد ارزآوری دارد و موجب چرخش چرخ های صنعت می شود و در این راستا سه پله نخست مصرف را رایگان کرده ایم و شهروندانی که زیر پوشش نهادهای کمیته امداد و بهزیستی هستند برای آنان رایگان محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت سوخت تولید برق در اختیار مسوولان نیروگاه است، افزود:  مسوولان نیروگاه سوخت هایی را که در اختیار دارند مدیریت می کنند، درخواست بنده از همه مشترکان جزء و عمده این است که با صرفه جویی در مصرف گاز این اجازه را به نیروگاه ها بدهند تا بتوانند با استفاده از سوخت پاک برق تولید کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا