برق

مصرف برق کشور از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد

بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان تقاضای مصرف برق کشور با توجه به افزایش دما نسبت به روز گذشته از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛  به همین بهانه خبر ساعت ۱۴ شبکه خبر گفتگوی تصویری با آقای دشت بزرگ؛ مدیرعامل  برق منطقه ای  خوزستان ارتباط برقرار کرد.
سؤال: تا این لحظه میزان مصرف برق در استان خوزستان چقدر بوده و با توجه به گرم بودن دما در این استان مردم چقدر با شرکت توزیع‌برق همکاری کردند و از طرح پاداش استفاده کردند؟
دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه  ای خوزستان گفت: وضعیت مصارف شبکه برق خوزستان از ابتدای خرداد ماه تا ۱۱ روز منتهی به دیروز در تیر ماه حاکی از آن است که پیک مصرف امسال در ۲۳ خرداد به میزان ۸۵۶۰ مگاوات اتفاق افتاده است که در مقایسه پیک سال گذشته که در ۱۹ خرداد رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد که البته پنج درصد تقریباً بیش از حد انتظار است و با توجه به پیش بینی رخداد دما‌های بالای ۵۰ درجه سانتیگراد و همچنین رطوبت‌های نسبی بالا در روز‌های باقی مانده تابستان و نظر به این که بیش از ۸۰ درصد مصارف تابستانه شبکه برق خوزستان را مصارف خانگی معادل هفت هزار مگاوات تشکیل می‌دهند . من همین جا از مردم و مشترکین تقاضا دارم با رعایت الگو‌های مصرفی ابلاغی وزارت نیرو که خوشبختانه امسال برای استان خوزستان با توجه به گرمسیر بودنش عدد سه هزار کیلووات ساعت در نظر گرفته شده و تقریباً ۱۰ برابر الگوی مصرفی برای سایر نقاط کشور است، ضمن این که از مشوق‌هایی که برای این موضوع در نظر گرفته شده که مطابق اعلامی که به صورت عموم صورت گرفته در استان خوزستان در صورتی که مشترکین به ازای هر یک کیلووات کاهش مصرف نسبت به الگو از دو هزار تومان مشوق برخوردار می‌شوند که ۲۰ برابر پیش بینی شده نسبت به سال گذشته است. برخورداری این پاداش ضمن این که برایشان اتفاق می‌افتد مانع می‌شوند از این که تأسیسات شبکه برق با با تنش پرباری مواجه شوند، در این شرایط ممکن است نرخ خرابی تجهیزات، اوج‌های اضطراری و اعمال خاموشی‌های ناخواسته به مشترکین صورت بگیرد که البته همکاران بنده در شبکه برق خوزستان برای همه گونه شرایط اضطراری آمادگی کامل دارند و شرایط اضطراری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف می‌کنند. همچنین مطابق سیاست‌های ابلاغی وزارت نیرو برای مواجهه و پاسخگویی پیک بار امسال ۲۶ پروژه توسعه در شبکه برق خوزستان تعریف شده که خوشبختانه همه این ۲۶ پروژه برنامه ریزی، اجرا و به مرحله بهره برداری رسیده به گونه‌ای که ۲۶۰۰ مگاوات آمپر ظرفیت در پست‌های برق و ۲۰۰ کیلومتر مدار در شبکه انتقال برق کشور اضافه شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا