گاز

معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش شدید دما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورت تداوم شدت مصرف گاز، امکان افت فشار در سرشاخه‌ها وجود دارد و از این رو از تمامی هموطنان تقاضا داریم با مصرف درست گاز، خدمتگزاران خود در صنعت گاز را برای پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت گاز استان البرز؛ مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش شدید و فراگیر دما در سراسر کشور گفت: از آنجا که گاز، بخش بزرگی از سبد انرژی کشور را به خود اختصاص داده، از تمامی هموطنان در خواست داریم که با اجرای راهکارهای مدیریت مصرف مانند حفظ دمای رفاه (18 تا 21 درجه) در منازل؛ خاموش کردن حداقل یک بخاری یا شوفاژ، استفاده از البسه گرم و دیگر موارد که به اطلاع مردم شریف ایران رسیده، خدمتگزاران در صنعت گاز را در مسیر انجام هرچه بهتر مأموریت خود یاری کنند.

وی با تأکید بر این‌که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت گاز در بخش‌های مختلف و همدلی مردم، وضعیت شبکه گاز در حال حاضر پایدار است، گفت: در حال حاضر مشکلی از بابت قطع گاز در هیچ جای کشور وجود ندارد و سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها نیز مطابق برنامه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه، گفت: با توجه به پایداری سرما در روزهای آتی و کاهش دما در گستره وسیعی از کشور، این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم تغییر در رفتار مصرف کنندگان بخش خانگی، در سرشاخه‌ها شاهد افت فشار گاز باشیم؛ از این رو نیاز است که مشترکین بخش خانگی در زمینه مدیریت مصرف نهایت همکاری را داشته باشند.

چگنی در پایان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید گاز با تمام ظرفیت انجام و روزانه بیش از 850 میلیون مترمکعب گاز به خطوط تزریق می‌شود. در عین حال مصرف نیز روند صعودی خود را حفظ کرده؛ به نحوی که مصرف گاز در بخش خانگی در 24 ساعت گذشته به 682 میلیون مترمکعب رسیده و این در حالی است که این میزان در روز مشابه سال قبل، 505 میلیون مترمکعب بود که بر اساس سرمای حاکم به شدت افزایش یافته و گذر از این برهه، منوط به مصرف درست و بهینه است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا