گاز

وزیر نفت: بزرگترین میدان گازی خشکی ایران در لامرد فارس کشف شد

وزیر نفت گفت: بزرگترین میدان گازی خشکی کشور با حجم ۲۲ تریلیون فوت مکعب گاز در لامرد استان فارس کشف شد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ جواد اوجی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس با حضور جمعی از فعالان اقتصادی که در دومین روز دور دوم سفر استانی رئیس جمهور در شیراز برگزار شد، ادامه داد: کشف این میدان گازی موجب تحول بزرگ در فارس خواهد بود که در دولت فعلی به نتیجه رسید.

به گفته اوجی در جنوب فارس میادین گازی خوبی وجود دارد و توسعه میادین استان نیز انجام می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه این وزارتخانه پروژه های زیادی در این استان در دست اقدام دارد، اظهار کرد: ۶ میلیارد دلار پروژه های گازی و نفتی و پالایشگاهی استان فارس در دست اقدام است.

اوجی با اشاره به اینکه اکنون ۹۹ درصد مناطق استان فارس متصل به گاز است و تا پایان سال هیچ شهر و روستایی در این استان بدون گاز نخواهد ماند تصریح کرد: تا پایان امسال فارس جزو استان های سبز گازرسانی می شود .

وی مجموع جمعیت بهره مند از نعمت گاز کشور را ۲۷میلیون خانوار اعلام کرد و گفت : در دولت سیزدهم ۲۳۸ روستا، چهار شهر، هزار و ۵۳۶ واحد صنعتی در استان فارس گازرسانی شده است.

در دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت که از روز پنجشنبه آغاز شده و هنوز ادامه دارد طرحهای شاخص زیرساختی چون آزاد راه چهار فصل شیراز به اصفهان و طرح بزرگ آبرسانی از سد درودزن به کلانشهر شیراز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا