گاز

چشم طمع صهیونیست‌ها به “منبع عظیم” گاز در صحرای مراکش

منابع رسانه‌ای فاش کردند که یک شرکت اسرائیلی به یک “منبع عظیم” گاز طبیعی در صحرای مراکش چشم طمع دوخته و به همین منظور در تقلای سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

به گزارش دیده بان انرژي و به نقل از ایسنا؛ به نوشته روزنامه رای الیوم، “یوسی ابو”، مدیر عامل شرکت صهیونیستی “نیومد انرژی”، از آمادگی این شرکت برای سرمایه‌گذاری در عملیات اکتشاف گاز طبیعی در صحرای مراکش خبر داد.

وی با بیان اینکه مراکش به دلیل ثبات و تنوع منابع در آینده به یک مرکز انرژی تبدیل خواهد شد، تاکید کرد: صحرای مراکش یک منبع عظیم گاز طبیعی است.

یوسی ابو افزود، این شرکت درصدد جذب سرمایه برای سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه انرژی در مراکش است و در حال حاضر در سه زمینه گاز طبیعی، انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن سبز سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم مراکش پتانسیل عظیمی برای اکتشاف گاز طبیعی به ویژه در صحرا دارد و می‌خواهیم بازیگر مهمی در این کشور باشیم و برای سرمایه‌گذاری می‌آییم. مراکش در سایه ثبات، ویژگی جغرافیایی و نزدیکی آن به اروپا، از یک وضعیت منحصر بفرد برخوردار است تا به یک مرکز انرژی جهانی تبدیل شود.

“نیومد انرژی” قدرتمندترین شرکت انرژی در اراضی اشغالی است و در یک دهه گذشته ۱۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و قراردادهای بی‌سابقه‌ای با کشورهای مختلف از جمله امارات و اردن منعقد کرده است.

مراکش اواخر سال میلادی ۲۰۲۰ روابطش را با رژیم صهیونیستی از سر گرفت. رباط از سال ۲۰۰۰ و در پی انتفاضه دوم فلسطینی‌ها روابطش را با تل‌آویو قطع کرده بود.

لینک کوتاه: https://didebanenergy.ir/?p=1399

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا